Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy wydają ponad miliard złotych na drukowane gazety i czasopisma

Według badań PBC zasięg prasy wzrósł w ciągu 10 lat (fot. PBC)

Ponad 1,1 mld zł wydali Polacy w 2023 roku na zakup gazet i czasopism, również w subskrypcjach elektronicznych - wynika z badań PBC. To oznacza, że na rynku prasy jest prawie 3,5 mln czytelników.

Polskie Badania Czytelnictwa przedstawiły dane za 2023 rok. Wynika z nich, że w Polsce sprzedano w tym czasie 300,2 mln egzemplarzy prasy drukowanej. Czytelnicy wykupili też 21,1 subskrypcji cyfrowych i e-wydań. Jednocześnie 20,3 mln czytelników odwiedza internetowe serwisy tytułów prasowych, a ponad 18,5 mln śledzi ich profile w mediach społecznościowych.

  • Z danych PBC wynika, że spośród 23,7 mln Polaków w wieku od 15 do 75 lat prasę czytuje ponad 80 proc. odbiorców.
  • Większość (niemal 69 proc.) korzysta z wersji cyfrowej w formie e-wydań, publikacji w mediach społecznościowych, w serwisach internetowych i aplikacjach (z czego 2/3 przypada na smartfony).
  • Jednocześnie 45 proc. deklaruje czytanie prasy drukowanej.

Druk jest popularny w dwóch najliczniejszych grupach wiekowych. W grupie 35-44 lat to 46,4 proc. liczącej 6,1 mln populacji, w grupie 55-75 - to ponad połowa (51 proc.) z 10,1 mln. Prasę cyfrową w formie e-gazet lub subskrypcji serwisów czytuje obecnie 5 proc. całej grupy 15-75, przy czym ten model najpopularniejszy jest w grupie 25-34 lat.

Zdecydowanie większe zasięgi uzyskują serwisy internetowe tytułów prasowych. Te najchętniej (prawie 84 proc.) czytają odbiorcy z grup 25-34 i 35-44 lat. Jednocześnie w grupie 55-75 lat serwisy czyta mniej niż połowa czytelników.

Najmniejszy udział wersji drukowanych w zasięgu mają dziś dzienniki. Czytuje je w druku 14 proc. odbiorców a reszta w wersjach cyfrowych (zasięg total reach 360o, obejmujący wydania drukowane i ich cyfrowe emanacje). Tygodniki opinii w 2023 roku mają udział czytelników w wersji drukowanej - 51 proc., a magazyny - 72 proc.

(PAR, 11.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.