Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 19, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cyberprzestępcy wykorzystali adresy "Pulsu Biznesu" do ataku phishingowego

Atak miał na celu wyłudzenie danych logowania do bankowości elektronicznej (fot. materiały prasowe)

Nietypową informację wysłaną z konta "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska) dostali użytkownicy poczty elektronicznej w całej Polsce. "Domena Pb.pl została wykorzystana do przeprowadzenia akcji phishingowej" – poinformował użytkowników i swoich pracowników wydawca dziennika.

Wiadomość wysłana z adresu [email protected] dotarła m.in. do odbiorców newslettera "Pulsu Biznesu". Dotyczyła przesyłki, jaka rzekomo miała być dostarczona przez DHL, ale wymaga uiszczenia cła w wysokości 1 euro (4,31 zł). Do tego link, gdzie można potwierdzić gotowość do odbioru przesyłki przez dokonanie przelewu.

Branża mediów mocno narażona

To typowy atak phishingowy, mający na celu wyłudzenie danych logowania do bankowości elektronicznej, przeprowadzany w okresie świąt Bożego Narodzenia, kiedy rośnie liczba zakupów online i przesyłek kurierskich. – Cyberprzestępcy świetnie wykorzystują bieżące wydarzenia czy konkretne okresy w roku i do nich właśnie dopasowują sposób swojego działania – mówi podkom. Krzysztof Wrześniowski z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

Czytaj też: Związkowcy w Agorze czekają na spotkanie z zarządem. Dopytują o zwolnienia

Robert Grabowski, szef odpowiadającego za bezpieczeństwo zespołu CERT Orange Polska, dodaje, że przy takich atakach branża mediów, która zwykle wykorzystuje wiele kontaktów, jest mocno narażona zarówno jako podatna na ataki, jak i wykorzystywana do ich przeprowadzania.

Informację o ataku potwierdziło wydawnictwo Bonnier Business Polska. Wewnętrzne pismo otrzymali jego pracownicy, a do narażonych na atak rozesłano ostrzeżenie: "Z przykrością informujemy, że w dniu 15 grudnia nasza domena pb.pl została wykorzystana do przeprowadzenia akcji phishingowej. Chcielibyśmy podkreślić, że mail, który mogli Państwo otrzymać, sugerujący problemy z paczką kurierską DHL i konieczność uiszczenia opłaty celnej, jest fałszywy" – napisano.

Wydawca dziennika poinformował też, że jego pion IT pracuje nad ustaleniem szczegółów niepożądanej akcji oraz podjął wszelkie niezbędne kroki, aby zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.

Czytaj też: Pandora Gate: Michał Baron wraca do bieżących działań Federacji Fame MMA

(PAR, 19.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.