"GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  Warner Bros. Discovery uruchamia platformę  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

"GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  Warner Bros. Discovery uruchamia platformę  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

"GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  Warner Bros. Discovery uruchamia platformę  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 01, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Viaplay sprzedaje udziały czeskiej PPF Group. Skandynawska platforma wycofa się z Polski

Viaplay sprzedał już ponad 18 proc. udziałów. A to jeszcze nie koniec (screen: YouTube/Viaplay Polska)

Czeska firma inwestycyjna PPF Group kupiła 6,3 proc. udziałów w Viaplay Group. Skandynawska platforma streamingowa po ogłoszeniu o wycofaniu się z niektórych krajów – w tym z Polski – sprzedała wcześniej 12 proc. akcji Grupie Canal+.

Posunięcie PPF, spółki macierzystej grupy medialnej Central European Media Enterprises (CME), oznacza, że Viaplay sprzedał już w sumie 18,3 proc. udziałów.

Czytaj też: Mimo przejęcia przez Canal+ części akcji Viaplay nadal chce wycofać się z Polski

O sprzedaży dla Canal+ informowano 12 lipca. Tego samego dnia skandynawska grupa medialna odnotowała stratę netto w wysokości 5,9 mld koron szwedzkich, tj. 509 mln euro.

PPF nadal inwestuje w europejski sektor nadawczy, ostatnio zwiększając swój udział w ProSiebenSat.1 do ponad 15 proc., stając się drugim co do wielkości udziałowcem niemieckiej grupy nadawców komercyjnych, zaraz po MFE-MediaforEurope. Nie jest wykluczone, że PPF kupi jeszcze więcej udziałów w Viaplay.

CME prowadzi kanały telewizyjne w Słowenii, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji i Czechach.

Czytaj też: Eksperci: Viaplay przegrał, bo wszystko postawił na jedną kartę – streaming sportu

(MAC, 01.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.