Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 11, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Urosły cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale. Dane Nielsena

Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył farmaceutyczny Aflofarm (fot. Karolina Grabowska/Pexels)

W pierwszym kwartale 2023 roku cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 5,8 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku.

Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam uzyskał Polsat – 957,2 mln zł, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Cennikowe przychody reklamowe TVN urosły o 7,6 proc. (do 760,8 mln zł), a TVP 2 – o 26,5 proc. (do 490,4 mln zł). TVP 1 zebrał z reklam 427,5 mln zł, tj. o 5,9 proc. mniej, niż rok wcześniej.

Czytaj też: Szef KRRiT wszczął postępowanie w związku z publikacją Radia Zet nt. męża Elżbiety Witek

Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył farmaceutyczny Aflofarm – cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 456,4 mln zł (wzrost o 0,3 proc.). Wśród największych reklamodawców w telewizji były też: Polpharma – 219,2 mln zł (wzrost o 9,7 proc.), US Pharmacia – 209,4 mln zł (wzrost o 31,4 proc.), Natur Produkt Pharma – 184,8 mln zł (wzrost o 2 proc.) i Lidl – 161,1 mln zł (spadek o 6,5 proc.).

Telewizje monitorowane przez Nielsena w pierwszym kwartale 2023 roku wyemitowały 11,1 mln spotów, tj. o 5,8 proc. więcej, niż rok wcześniej.

Czytaj też: Ewa Rosiewicz rozstaje się z Eurozetem po ośmiu latach. "To moja decyzja"

(KOZ, 11.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.