Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanał młodzieżowy Telewizji Polskiej ma nadawać jako Alfa TVP

Według nieoficjalnych informacji stacja Alfa TVP może ruszyć już na przełomie 2022 i 2023 roku (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

Przygotowywany przez Telewizję Polską kanał młodzieżowy nie będzie nadawał jako Teen TV, ale Alfa TVP – nieoficjalnie ustalił "Presserwis".

Jako pokolenie Alfa określa się osoby, które przyszły na świat w latach 2010 i późniejszych. To pokolenie osób urodzonych w tzw. cyfrowym świecie.

Kanał TVP dla nastolatków zmienia nazwę

Telewizja Polska nie odpowiedziała na pytanie o powody zmiany nazwy projektu. Według nieoficjalnych informacji stacja może ruszyć już na przełomie 2022 i 2023 roku.

Czytaj też: "Fakty" TVN liderem programów informacyjnych w październiku

Kanał młodzieżowy TVP ma być skierowany do widzów w wieku od 10 do 16 lat. Będzie emitował m.in. programy rozwijające pasje młodych widzów i sprzyjające ich postawom prozdrowotnym. Na ramówkę złożą się programy z biblioteki programowej TVP, własne produkcje kanału i zakupione formaty. Ze stacją ma być powiązany serwis internetowy dla młodzieży.

"Wymieniona grupa wiekowa nie ma powszechnego dostępu do dedykowanego dla niej programu poza telewizją płatną, co dotyka najbardziej osoby z mniej zamożnych rodzin" – tak TVP uzasadniała planowane uruchomienie kanału dla młodzieży.

Alfa TVP kanałem internetowym

Stacja początkowo ma nadawać jako kanał internetowy, a docelowo może też pojawić się też w sieciach kablowych. W 2023 roku kanał ma kosztować 15 mln zł, a w 2024 roku – 20 mln zł.

Czytaj też: Bez porozumienia związkowców z zarządem Agory w sprawie zwolnień grupowych

Pierwotnie kanał dla młodzieży Telewizja Polska chciała uruchomić pod nazwą TVP Teen. Stację zapisano w projekcie zmienionej karty powinności spółki na lata 2020-2024. Wniosek wprowadzający do niej TVP Teen trafił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w połowie lipca 2021 roku, ale po dwóch miesiącach został wycofany. W kolejnej wersji karty telewizja nie umieściła TVP Teen wśród planowanych kanałów.

Z kolei Teen TV pojawił się w projekcie zmienionej karty powinności pod koniec września br.

Czytaj też: Nowy „Press”: Jacoń mówi o walce i bezbronności, Manowska koloryzuje, Lis nadal milczy, a Świrski tropi zdrajców

(MNIE, 04.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.