Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Listopad 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Łódź rezygnuje z planów rozszczepiania programu dla Skierniewic

Rozszczepienie miało ruszyć w 2024 roku, a jego roczne koszty funkcjonowania szacowano na 630 tys. zł (fot. Pixabay.com)

Radio Łódź nie uruchomi zapowiadanego rozszczepienia programu dla Skierniewic – wynika z projektu zmiany karty powinności radia przesłanego do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

W projekcie zmienionej karty powinności podano, że Radio Łódź zrezygnowało z rozszczepiania programu dla Skierniewic w latach 2020-2024, czyli latach obowiązywania karty. W tym mieście miało powstać studio regionalne, przygotowujące np. odrębne serwisy z informacjami ze Skierniewic. Rozszczepienie miało ruszyć w 2024 roku, a jego roczne koszty funkcjonowania szacowano na 630 tys. zł.

Czytaj też: RMF FM chętniej słuchane w tygodniu niż w weekendy

Radio Łódź podtrzymuje jednak plany uruchomienia studia regionalnego w Piotrkowie Trybunalskim i rozszycia programu dla tego miasta. Ma to jednak nastąpić dopiero w 2024 roku, a nie w 2022, jak podawano wcześniej. W 2024 koszt planowanego rozszczepienia wyniesie 221 tys. zł zamiast podawanych poprzednio 695 tys. zł.

Radio Łódź nie odpowiedziało na pytania, jaki jest powód rezygnacji z rozszczepiania sygnału w Skierniewicach i opóźnienia rozszycia w Piotrkowie Trybunalskim.

Obecnie stacja rozszywa swój program dla Sieradza, Wielunia i Wieruszowa. Audycje lokalne są przygotowywane w studiu w Sieradzu. Zgodnie z projektem zmiany karty powinności koszty funkcjonowania tego rozszczepienia jednak ograniczono – z 933,25 tys. zł do 837,8 tys. zł w 2023 roku i z 959,15 tys. zł do 884,4 tys. zł w 2024. Wzrosną za to koszty funkcjonowania głównej anteny Radia Łódź – z 14,65 mln zł do 15,75 mln zł w 2023 roku i z 14,93 mln zł do 16,86 mln zł w 2024.

Czytaj też: W październiku Jedynka liderem w grupie ogólnej, a TVN – w grupach komercyjnych

Ponadto zgodnie z projektem zmiany karty powinności Radio Łódź ma przywrócić emisję nadawanego w internecie i technologii DAB+ kanału kulturalnego Radio Łódź Extra, który nadawał do kwietnia br. Zawieszenie jego emisji stacja tłumaczyła oszczędnościami wymuszonymi przez znacznie zmniejszony wpływ z abonamentu i rekompensaty przyznanej przez KRRiT. Radio Łódź Extra od 2023 roku ma jednak nadawać już tylko w formie kanału okazjonalnego, a nie całodobowego jak poprzednio. Stacja będzie emitować np. wybrane wydarzenia sportowe czy kulturalne.

Zmiana formuły Radia Łódź Extra przełoży się na zmniejszenie kosztów jego funkcjonowania – z 567,47 tys. zł (łącznie emisja DAB+ i koszt programu Radia Łódź Extra) do 96 tys. zł w 2023 roku oraz z 571,02 tys. zł do 96 tys. zł w 2024 roku.

Czytaj też: UOKiK chce wyjaśnień w sprawie usterek technicznych w Viaplay, Polsat Box Go i Canal+ Online

(MNIE, 03.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.