Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 27, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2021 roku Radio Nowy Świat za 6,5 mln zł. Do stacji dołączył Sławomir Gołębiowski z TVN

Radio Nowy Świat w 2021 roku na wynagrodzenia przeznaczyło 3 mln zł (fot. Jakub Kamiński/East News)

Internetowe Radio Nowy Świat, finansowane z Patronite.pl, w 2021 roku uzyskało 7,9 mln zł z dotacji i poniosło 6,5 mln zł kosztów działalności operacyjnej. Do zespołu stacji dołączył Sławomir Gołębiowski, były dyrektor działu promocji TVN.

Wpływy z dotacji w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 18,9 proc. (zbiórkę ogłoszono w połowie kwietnia 2020 roku), jednak redaktorka naczelna Radia Nowy Świat Magda Jethon w komunikacie wskazuje na "widoczny spadek miesięcznych wpłat na Patronite".

Plany Radia Nowy Świat na wpłaty poza Patronite

Jethon informuje, że w 2020 roku średnio było to 741 tys. zł, a w 2021 roku – 637 tys. zł. Obecnie miesięcznie wsparcie wynosi prawie 619 tys. zł. "W tej sytuacji, żeby móc optymistycznie i spokojnie patrzeć w przyszłość, plany radia muszą zakładać zwiększenie udziału wpłat poza Patronite" – podano w komunikacie.

Czytaj też: Tomasz Lis i wydawca Natemat.pl przepraszają Michała Lisieckiego za "cinkciarski kapitał"

W zeszłym roku wpłaty od patronów stanowiły 94 proc. wpływów Radia Nowy Świat. "Reszta to wpłaty indywidualne poza Patronite, współpraca z partnerami i przychody osiągnięte ze sprzedaży w sklepie internetowym" – poinformowała stacja. Przychody spółki ze sprzedaży towarów wyniosły 380 tys. zł (125 tys. zł w 2020 roku), a ze sprzedaży produktów – 77 tys. zł (8 tys. zł w 2020 roku).

"W obliczu dwucyfrowej inflacji, gwałtownego wzrostu cen, niepewnej sytuacji pandemicznej musimy myśleć o alternatywnych źródłach finansowania" – zapowiedział w komunikacie Sławomir Gołębiowski, dyrektor marketingu i sponsoringu Radia Nowy Świat.

Dywersyfikacja finansowania celem RNŚ

Gołębiowski to wieloletni dyrektor działu promocji TVN, do zespołu rozgłośni dołączył w zeszły poniedziałek. "Naszym celem jest dywersyfikacja finansowania, w tym poszukiwanie partnerów biznesowych do współpracy, jednak z zapewnieniem, że typowe bloki reklamowe nie pojawią się na naszej antenie" – zaznaczył Gołębiowski.

Czytaj też: Kanał Sportowy od sierpnia będzie nadawał z nowego studia

Koszty działalności Radia Nowy Świat w 2021 roku wyniosły 6,5 mln zł (od 15 kwietnia do 31 grudnia 2020 roku – 3 mln zł).

65 proc. tych środków zostało przeznaczonych na potrzeby programu. Składają się na to m.in. koszty emisji, wynagrodzenia dziennikarzy wynikające z umów o dzieło oraz umów B2B (tzw. usługi obce). Kolejne 22 proc. stanowiły koszty administracyjne związane z bieżącą działalnością radia, 9 proc. to prowizje pochodzące od wpłat patronów. 4 proc. przeznaczono na modernizację i wyposażenie studia emisyjnego i koncert hallu oraz rozbudowę strony internetowej i aplikacji.

W 2021 roku na wynagrodzenia Radio Nowy Świat przeznaczyło 3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej – 1,1 mln zł.

Spółka zakończyła 2021 rok z zyskiem mniejszym o połowę niż w 2020 roku (1,7 mln zł wobec 3,4 mln zł). Decyzją wspólników w całości przeznaczony zostanie on na kapitał zapasowy.

Radio Nowy Świat nadaje od 10 lipca 2020 roku. Szefową rozgłośni jest Magda Jethon. W zespole radia są m.in. Wojciech Mann, Michał Nogaś i Tomasz Raczek.

Czytaj też: CMWP SDP po tekście Tvp.info chce wyjaśnień od "GW" w sprawie "nagannych metod pracy"

(KOZ, 27.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.