Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: książki

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 22, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook blokuje reklamę książki Witolda Jurasza o Rosji

Książka Witolda Jurasza „Demony Rosji” będzie miała premierę 27 lipca (fot: Wydawnictwo Czerwone i Czarne)

Facebook zablokował reklamę książki Witolda Jurasza, polskiego dyplomaty i dziennikarza. Jurasz, który pracował m.in. w polskich ambasadach w Moskwie i Mińsku, napisał książkę o Rosji Putina. To nie spodobało się moderatorom FB.

„Dowiedziałem się właśnie od Wydawnictwa Czerwone i Czarne, że Facebook zablokował reklamę mojej książki o Rosji. Podobno okładka z twarzą Władimira Putina narusza zasady Facebooka dotyczące reklamy” – napisał na Facebooku Witold Jurasz, polski dyplomata i dziennikarz związany z portalem Onet.pl, a wcześniej z Polsatem.

– Wydawnictwo spróbowało umieścić reklamę bez okładki, ale również bezskutecznie – mówi w rozmowie z „Presserwisem” Jurasz. Zwraca jednocześnie uwagę, że inne książki, których okładki ilustrowane są zdjęciami prezydenta Rosji, nie mają na Facebooku takich problemów.

Czytaj też: Minęło pół roku, a Rymanowski nie wysłał pozwu przeciwko Lisowi. Ale nie rezygnuje

– Co więcej, jeżeli napisze się książkę wskazującą, że Ukraińcy to faszyści i promuje się ją zwykłymi postami – takiej reakcji Facebooka nie ma – podkreśla Jurasz.

Sam Jurasz i wydawnictwo analizowali możliwe przyczyny zablokowania reklamy. Z nieoficjalnych ustaleń wynika, że mogło chodzić o osobę, która zamieszczała reklamę i poziom jej weryfikacji w strukturze Facebooka. – Ale kiedy usiłowaliśmy zamieścić reklamę, nie mieliśmy informacji o konieczności weryfikacji pracownika wydawnictwa, a o tym, że reklama jest niezgodna ze standardami Facebooka – mówi Jurasz.

Jurasz zwraca uwagę również na fakt, że Facebook nie udostępnia nikomu numerów telefonów, pod którymi można by było wyjaśnić podobne przypadki. – Jeżeli do podobnej sytuacji doszłoby w jakiejkolwiek redakcji w Polsce, zadzwoniłbym i wyjaśnił sprawę – mówi.

Czytaj też: Spór o wartości. Rozstanie Geberta z „Gazetą Wyborczą” przez jedno słowo?

Jurasz już wcześniej miał problemy z publikacjami na Facebooku. – Przesłałem wtedy pytanie, jaki procent z wpływów reklamowych jest przeznaczany na moderację treści w Polsce – mówi „Presserwisowi”. – Nigdy nie dostałem odpowiedzi.

Press

Okładka książki Wiktora Jurasza wywołała reakcję Facebooka (fot: Wydawnictwo Czerwone i Czarne)

Facebook informuje, że w przypadku odrzucenia reklamy wysyła powiadomienie e-mail (jeżeli użytkownik ma włączoną opcję powiadomień) oraz przekierowuje do sekcji "Jakość konta", gdzie opisana jest przyczyna odrzucenia. Informacje te mogą okazać się pomocne, aby zdecydować, czy edytować reklamę lub utworzyć nową, zgodną z zasadami Facebooka, czy poprosić o ponowną weryfikację, jeżeli zdaniem użytkownika reklama została niesłusznie odrzucona.

Książka Witolda Jurasza „Demony Rosji” będzie miała premierę 27 lipca.

Czytaj też: Zorganizowana przez Sierakowskiego akcja jest największą zbiórką w historii Zrzutka.pl

(PAR, 22.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.