Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 13, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Influencerzy są pozytywniej postrzegani przez konsumentów niż celebryci

Influencerzy są lepiej postrzegani przez swoich fanów niż celebryci (fot. Unsplash)

Według badania MediaCom Influencer Power Index internetowi influencerzy mogą efektywniej wesprzeć działania marki niż celebryci, mimo że to celebryci są bardziej rozpoznawalni. Influencerzy mają bowiem wyraźniej zarysowany wizerunek.

Badanie wykazało, że respondenci lepiej kojarzą nazwiska osób ze świata telewizji, muzyki i sportu, ale to twórcy internetowi są lepiej oceniani we wszystkich zdefiniowanych atrybutach wizerunkowych.

Influencerzy bardziej wyluzowani

Mediacom przepytał kilkadziesiąt tysięcy respondentów na temat świadomości i postrzegania ponad 800 znanych osób. Wynika z nich, że chociaż celebryci są kojarzeni z zadbanym wyglądem, pewnością siebie czy ambicją, influencerzy osiągają przeciętnie lepsze wyniki, a dodatkowo są postrzegani jako osoby bardziej wyluzowane, obdarzone poczuciem humoru i kreatywniejsze w budowaniu nowych trendów.

Czytaj też: Tylko 16 proc. Polaków ufa influencerom

Jak zwracają uwagę przedstawiciele Mediacom, dzięki skromniejszej publice influencerzy są w stanie przedstawić pogłębiony i zniuansowany wizerunek. "Internetowe formy komunikacji pozwalają twórcom podkreślić obszary, w których czują się ekspertami" – zauważają eksperci.

Jednym z przykładów jest rozpoznawalność dziennikarki Martyny Wojciechowskiej i influencerki biotechnolożki Kasi Gandor. Chociaż ta pierwsza jest 8-krotnie bardziej rozpoznawalna i od lat związana jest z promocją działań ekologicznych, to jedynie 50 proc. respondentów postrzega ją jako osobę, dla której ważne są kwestie ekologii i klimatu. W wypadku Gandor ta liczba to 68 proc.

Warto podkreślić, że chociaż fani influencerów postrzegają ich bardzo pozytywnie, to z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy SW Research na zlecenie agencji LoveBrands Group wynika, że zaledwie 16 proc. Polaków im ufa.

Czytaj też: Kontrowersyjny spot Gdyni o miejscach dla niepełnosprawnych. "Chcesz zostać na śniadanie?"

Wśród najczęściej wymienianych przez respondentów przyczyn tak niskiego poziomu zaufania do twórców internetowych pojawiły się: przesadna lub nachalna prezentacja produktu (41 proc.), kontrowersyjny i wulgarny materiał (35 proc.), a także zbyt długa i rozwlekła treść posta (33 proc.). Mocno wybrzmiała również zbyt duża częstotliwość sponsorowanych treści (27 proc.) oraz ich nieprofesjonalna estetyka (19 proc.).

(KAP, AMS, 13.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.