Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualnej Polsce zaszkodzić może tylko kryzys gospodarczy, wyniki były bardzo dobre

Dominik Niszcz z Domu Maklerskiego Trigon komentuje, że wyniki Wirtualnej Polski są dobre, nieznacznie powyżej oczekiwań rynku (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Holding po ogłoszeniu wyników finansowych za pierwszy kwartał br., które okazały się lepsze w stosunku do 2021 roku, ma bardzo dobre perspektywy. Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, prezesa OMD, jedyne co mogłoby zagrozić przyszłym wynikom firmy, to kryzys gospodarczy.

Przychody Wirtualnej Polski ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły ponad 213 mln zł i były wyższe o 19 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Segment telewizyjny WP, który stanowi dostępna m.in. w naziemnej platformie cyfrowej Telewizja WP, zanotował spadek przychodów o 2,5 proc., do 5,89 mln zł, a jego skorygowana strata EBITDA wyniosła 923 tys. zł. Z kolei segment online przyniósł spółce 207,26 mln zł (wzrost o 19,9 proc.), z czego 202,34 mln zł stanowiły przychody gotówkowe (wzrost o 18,9 proc.). Segment telewizyjny dał spółce 5,89 mln zł, a jego wpływy były o 2,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Zysk netto spółki przekroczył 45 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc., a skorygowana EBITDA wyniosła ponad 72 mln zł.

Czytaj też: Polska prześcignie Rosję i będzie liderem w regionie na rynku wideo na żądanie

Dominik Niszcz z Domu Maklerskiego Trigon komentuje, że wyniki Wirtualnej Polski są dobre, nieznacznie powyżej oczekiwań rynku. - Spółka dobrze sobie radzi względem rynku reklamy. Wzrost rynku był jednocyfrowy, a Wirtualna Polska przedstawiła dwucyfrowe dynamiki. Pozytywny jest fakt, że nie ucierpiała zyskowność rok do roku. Szczególnie w sytuacji, kiedy koszty wszędzie rosną, a wydatki osobowe w Wirtualnej Polsce bardzo dużo ważą.

Niszcz dodaje, że perspektywy reklamy online są bardzo niepewne. - W dużej mierze będzie to zależeć od tego, jak rozwija się gospodarka. Mimo wszystko zakładamy, że reklamie online będzie się udawało rosnąć szybciej niż rynkowi - zaznacza analityk. 

Wojna pomogła Wirtualnej Polsce

Prezes OMD przypomina, że Wirtualna Polska, jak zresztą cały segment online, zyskała na pandemii. - Pomogła też wojna, bo zwiększyła liczbę czytelników, kontaktów, zasięgi, co bezpośrednio przekłada się na wpływy z reklamy. Jedyne, co mogłoby zagrozić wynikom Wirtualnej Polski, to kryzys gospodarczy – twierdzi Bierzyński. 

Podczas wtorkowej konferencji prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski odniósł się do wpływu wojny w Ukrainie na działalność firmy.

- Mamy poduszkę oglądalnościową, która wytwarza się w każdym momencie, gdy w Polsce lub na świecie dzieje się coś ważnego. Wtedy nasza misja mediowa zyskuje dynamicznie na znaczeniu. Przed wybuchem wojny każdego dnia nasze serwisy odwiedzało 11-12 mln czytelników, a w pierwszych dniach wojny było to prawie 16 mln - powiedział Jacek Świderski.

Czytaj też: Agora odbudowuje wyniki finansowe po pandemii. Przychody urosły o 73 proc.

W związku z wojną poprawiły się także wyniki spółki Wakacje.pl, w przypadku której widać większą aktywność użytkowników, którzy szukają odskoczni od bieżących problemów i częściej wybierają na urlop wyjazd zagraniczny.

- Perspektywy dla Wakacje.pl wyglądają dobrze. Polacy po pandemii częściej wyruszają za granicę, a to na pewno będzie napędzać wyniki. Dodatkowym czynnikiem jest też wojna - mówi Niszcz. 

- Przed wybuchem wojny zainteresowanie klientów wyjazdami było większe niż przed wybuchem pandemii. Wojna początkowo zdusiła ruch, ale mniej więcej pod koniec marca nastąpiło przełamanie i w tej chwili notujemy blisko 50-proc. wzrost zainteresowania wycieczkami zagranicznymi. To jest też dobry prognostyk na kolejne miesiące - podkreślił prezes Świderski.

Wirtualna Polska inwestuje w Audiotekę

W sprawozdaniu za pierwszy kwartał 2022 roku Wirtualna Polska ujawniła, że poprzez spółkę Stacja Służew przejęła akcje w wysokości 6,5 proc. kapitału Audioteki, która jest liderem polskiego rynku audiobooków, a w bibliotece ma ponad 20 tys. tytułów. Zaznaczono, że Stacja Służew ma uprawnienia korporacyjne, związane m.in. z możliwością zwiększenia, w określonych przypadkach, udziału kapitałowego w Audiotece.

Czytaj też: Netflix zamierza wprowadzić relacje na żywo

- Z punktu widzenia Wirtualnej Polski zainteresowanie Audioteką może wzbudzić tylko wielkość zasobów, czyli biblioteka treści, bo na pewno nie liczba czytelników. WP, podpinając się pod swoje uniwersum, mogłaby szybko zwiększyć tę liczbę. Nie zdziwiłbym się więc, gdyby przejęła Audiotekę. Pasuje im do portfolio - mówi Bierzyński. 

Wirtualna Polska jest największą spółką indeksu WIG-Media. We wtorek jej kurs spadł o 4,43 proc., do 97,1 zł. 

(BAE, 21.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.