Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wyskoki Świrskiego, dzięki którym przejdzie do historii  |  Wydawcy niecierpliwie wyczekują  |  Majowy cennik TVP  |  Kto pracuje w redakcji wydań drukowanych "Wyborczej"  |  Menedżerowie z Canal+ w Grupie Viaplay?  |  Stowarzyszenie Gazet Lokalnych na plusie  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Telewizja WTK z debatą  |  "Świat Wiedzy Extra"  |  Pilot WP z kanałem Didaskalia  |  Dziennikarze, aktywiści i prawnicy będą rozmawiać o procesach SLAPP  |  Google nie może faworyzować swoich wyników  |  Kampania Opus B  |  Transfer z NapoleonCat do Solenis  |  PZL realizuje  |  Akcje firmy Trumpa spadły już o 60 proc.  |  Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 17, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBC: 12 proc. sprzedaży dzienników ogólnopolskich to e-wydania

Liderem sprzedaży jest "Fakt", a wśród e-wydań "Dziennik Gazeta Prawna" (fot. Digital Buggu/Pexels)

W pierwszym kwartale 2022 roku dzienniki ogólnopolskie sprzedawały średnio 409 257 egz., z czego 360 232 egz. to były wydania drukowane, a 49 026 egz. – e-wydania.

Z danych PBC wynika, że pozycję lidera wśród dzienników utrzymał "Fakt", którego średnia sprzedaż wyniosła 150 943 egz. (dla wszystkich tytułów według nowego wskaźnika: sprzedaż wydania).

Czytaj też: "Gazeta Pomorska" liderem sprzedaży dzienników regionalnych w pierwszym kwartale

Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media), który sprzedawał się średnio w 88 084 egz., a trzecia "Gazeta Wyborcza" (Agora) z 52 058 egz.

Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wyniosła 33 905 egz. i miała 649 egz. przewagi nad "Dziennikiem Gazetą Prawną" (Infor) z 33 256 egz. 

Dalej były: "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gowin) - 19 547 egz., "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) - 15 028 egz., "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) - 12 866 egz. i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) - 3570 egz.

Czytaj też: Wirtualna Polska z wyższym zyskiem i przychodami w pierwszym kwartale 2022 roku

Najwięcej e-wydań - 16 521 egz. (wskaźnik: sprzedaż e-wydania) - sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna". Było to zaledwie o 214 mniej niż wydań drukowanych (16 735). W czołówce były również "Rzeczpospolita" - 14 062 egz. i "Puls Biznesu" - 9732.

"Puls Biznesu" i "Parkiet" notowały wyższą sprzedaż e-wydań niż wydań drukowanych.

Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: sprzedaż wydania drukowanego i sprzedaż e-wydania. Od 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem, dlatego danych za pierwszy kwartał 2022 roku nie można porównać z analogicznym okresem rok wcześniej. Obecnie do sprzedaży pojedynczego egzemplarza wydania drukowanego zalicza się np. sprzedaż gazety po cenie nie niższej niż 20 proc. ceny egzemplarzowej. Wcześniej było to nie mniej niż 40 proc.

Czytaj też: Reakcje po nominacji Dawida Wildsteina na wicedyrektora radiowej Trójki

(KOZ, 17.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.