Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

McDonald's po 32 latach wycofuje się z Rosji. Sprzeda wszystkie lokale

"Nie była to łatwa decyzja do podjęcia i nie będzie też łatwa w realizacji" – napisał Chris Kempczinski, dyrektor naczelny McDonald’s (fot. Pixabay.com)

Po ponad trzech dekadach McDonald's – ikona amerykańskiego biznesu i popkultury zarazem – zdecydował o całkowitym wycofaniu się z Rosji. Sieć porozumiała się w sprawie sprzedaży swoich udziałów z rosyjską spółką, która do tej pory zarządzała lokalami na terenie kraju.

To znaczące odejście od – stosowanej do tej pory przez firmę – strategii globalizacji.

– To skomplikowana sprawa, bezprecedensowa i niosąca poważne konsekwencje – napisał Chris Kempczinski, dyrektor naczelny McDonald’s, w wiadomości do franczyzobiorców, do której dotarł "The New York Times".

McDonald's: Nie można ignorować wojny w Ukrainie

Jak podaje agencja Associated Press, sieć sprzeda wszystkie swoje lokale na terenie Rosji, które obsługiwane były przez specjalnie założoną w tym celu spółkę. McDonad's naciska na to, by 62 tysiące pracowników zachowało pracę po sfinalizowaniu sprzedaży nowemu właścicielowi.

Czytaj też: Facebook, YouTube, Twitter i TikTok mają oznaczać rosyjskie zbrodnie w Ukrainie

– Niektórzy mogą argumentować, że zapewnienie dostępu do żywności i dalsze zatrudnianie dziesiątek tysięcy zwykłych obywateli jest słuszne. Ale nie można ignorować kryzysu humanitarnego wywołanego wojną w Ukrainie – pisze Kempczinski.

Nowy właściciel ma przestać korzystać z loga i nazwy McDonalda.

McDonald's wszedł do Rosji w 1990 roku, otwierając swój pierwszy lokal w Moskwie. – Był to jeden z najbardziej ekscytujących kamieni milowych w historii McDonalda – dodaje Kempczinski. – Po prawie pół wieku wrogości z czasów zimnej wojny, obraz złotych łuków świecących nad Placem Puszkina był dla wielu po obu stronach żelaznej kurtyny zwiastunem początku nowej ery.

Czytaj też: Głosowanie polskich jurorów Eurowizji odrzucone przez kontrolerów EBU

O zakończeniu działalności napisał: – Nie jest to łatwa decyzja, biorąc pod uwagę wielkość naszego biznesu i wyzwania związane z działalnością w Rosji. Ale kierunek jest jasny.

(HAD, 16.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.