Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: film

Dział: KINO

Dodano: Maj 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kina zarobiły w marcu ponad 80 mln zł, ale do wyników sprzed pandemii jeszcze im brakuje

Aktualne wydatki na reklamę w kinie są niemal o połowę niższe niż przed pandemią (fot. Unsplash.com)

W marcu 2022 roku na reklamę w kinie wydano 81,72 mln zł - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.

Według danych firmy Kantar najwięcej na reklamę w kinach w marcu bieżącego roku wydało Kino Świat - 9,37 mln zł. McDonald's na reklamę w kinie przeznaczył 6,47 mln zł, a Tarczyński - 4,32 mln zł.

Prawie 82 mln zł na reklamę w kinie

Z kolei Suzuki Motor wydało na reklamę w kinie nieznacznie więcej (3,98 mln zł) niż serwis Cinkciarz.pl (3,9 mln zł). Łącznie na reklamę w kinie wydano 81,72 mln zł (kwota nie obejmuje autopromocji i indywidualnie ustalanych rabatów).

Czytaj też: TVP w 2021 roku zwiększyła koszty i zmniejszyła zysk

Rok wcześniej w wyniku pandemii koronawirusa kina były zamknięte, dlatego w marcu zeszłego roku Kantar zanotował aktywność tylko dla jednego reklamodawcy – firma Sokołów przeznaczyła na reklamę w sieci Multikino 49,88 tys. zł.

Dla porównania w marcu 2019 roku wpływy kinowe wyniosły 151,43 mln zł, co oznacza, że aktualne wydatki na reklamę w kinie są niemal o połowę niższe niż przed pandemią. 

– Plany marketingowe tworzy się z dużym wyprzedzeniem i w momencie, kiedy te na pierwszy kwartał były zamykane, nie było wiadomo, jaka będzie sytuacja pandemiczna – tłumaczy Katarzyna Baczyńska, head of media w One House.

Reklama kinowa wradza do stanu sprzed pandemii

Mimo to kina są optymistyczne. - Śmiało można stwierdzić, że rynek reklamy kinowej wraca do stanu sprzed pandemii. 12-minutowe bloki reklamowe w Cinema City są praktycznie znów w całości wypełnione. Jest to oczywiście zasługa dobrego repertuaru i rosnącej frekwencji, ale też wiary w kino ze strony naszych klientów reklamowych i efekt wzajemnych starań wszystkich uczestników rynku, aby podtrzymać relacje, w czasie kiedy mierzyliśmy się z pandemią - mówi Bianka Pawlewska, vice president of advertising New Age Media/Cinema City Group.

Czytaj też: Polskie Radio zakończyło 2021 rok na minusie

Według danych Boxoffice.pl, na które powołuje się "Parkiet", w pierwszym kwartale 2022 roku multipleksy sprzedały około 9,5 mln biletów. W rekordowym 2019 roku było to prawie dwa razy więcej – 18,8 mln biletów. Choć kina notują frekwencję wyższą niż w poprzednich dwóch latach, jest ona nadal o połowę niższa niż w 2019 roku.

- Do optymizmu skłania nas kalendarz premier, który na rok bieżący jest wypełniony hitami kinowymi, co już potwierdzają wyniki frekwencji w lutym i marcu. Najpopularniejszym filmem pierwszego kwartału była animacja „SING 2". Drugie miejsce na liście należy aktualnie do filmu „Batman”, który w ciągu czterech tygodni od premiery, czyli od 4 marca, zgromadził przed kinowymi ekranami w Polsce ponad 800 tys. widzów. Podobnie dobrych wyników spodziewamy się w kolejnych miesiącach roku - stwierdza Bianka Pawlewska.

Kina robią, co mogą

Zdaniem Łukasza Muszyńskiego, zastępcy redaktora naczelnego Filmwebu, choć wyniki są gorsze niż przed pandemią, kina robią, co mogą, aby ściągnąć jak największą liczbę widzów. – Co tydzień mamy mnóstwo premier – zarówno hollywoodzkich, jak i polskich. W ostatnich miesiącach "Batman" przyciągnął ogromną widownię. Ma na swoim koncie ponad 950 tys. widzów – zaznacza Muszyński.

Czytaj też: Wulgaryzmy na antenie Trójki. KRRiT nie zareaguje, bo padły po 23

Uważa, że problemem może być zmiana polityki dystrybucji filmów, jak np. ta przedstawiona przez Warnera, który po 45 dniach dystrybucji kinowej udostępnia filmy w serwisie streamingowym HBO Max. – Tak było ze wspomnianym "Batmanem". Przez takie podejście dystrybutorów skraca się okres ekskluzywnej dystrybucji kinowej, kiedy film jest dostępny wyłącznie na wielkim ekranie. Film nie trafia też do wypożyczalni VoD, gdzie widz musi za niego dodatkowo zapłacić, tylko jest w serwisie streamingowym, do którego dostęp kosztuje zwykle tyle, ile wypożyczenie dwóch filmów. Część widzów dochodzi więc do wniosku, że poczeka cierpliwie półtora miesiąca i zobaczy film bez wychodzenia z domu oraz dodatkowych opłat – zauważa Muszyński. 

Od 1 marca 2021 roku rząd zniósł wszystkie obostrzenia dotyczące kin. Wcześniej, od marca 2020 roku, obowiązywały limity miejsc udostępnianych publiczności lub kina w ogóle były zamknięte.

Czytaj też: ABW zablokowała serwis telewizji Wrealu24 i 11 innych stron za szerzenie rosyjskiej propagandy

(BAE, 05.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.