Kantar Media: handel wydał najwięcej na reklamę w pierwszym półroczu 2025 roku
Firmy z sektorów: handel, farmaceutyki i żywność wydawały najwięcej na reklamę w I półroczu br. (fot.materiały prasowe)
W pierwszym półroczu 2025 roku, podobnie jak rok wcześniej, sektorem, który wydał najwięcej na reklamę, był handel.
Z danych cennikowych firmy Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że wartość działań reklamowych sektora handel w pierwszym półroczu br. wyniosła 5,84 mld zł (w pierwszym półroczu 2024 roku – 5,21 mld zł).
Czytaj też: Claire Bridges przewodniczącą jury konkursu kreatywnego Epica Awards 2025
Drugim sektorem pod względem wydatków były firmy farmaceutyczne, które przeznaczyły na reklamę cennikowo 4,01 mld zł (w pierwszym półroczu 2024 roku – 3,90 mld zł).
Następny był sektor żywność, który wydał w pierwszym półroczu br. 2,24 mld zł (w pierwszym półroczu 2024 roku – 2,14 mld zł).
Wśród największych reklamodawców znalazły się także firmy motoryzacyjne, które przez sześć miesięcy 2025 roku wydały na reklamę 1,56 mld zł (w okresie styczeń-czerwiec 2024 roku – 1,39 mld zł). Na piątym miejscu były firmy zakwalifikowane do kategorii "pozostałe", które wydały 1,45 mld zł, a rok temu – 1,39 mld zł.
Analiza Kantar Media obejmuje wydatki reklamowe na działania w telewizji, radiu, prasie, kinie i na outdoorze.
Czytaj też: Ievgen Vector dla Press.pl: AI zmienia w branży kreatywnej wszystko i… nic
(MS, 28.07.2025)










