Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 28, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar Media: handel wydał najwięcej na reklamę w pierwszym półroczu 2025 roku

Firmy z sektorów: handel, farmaceutyki i żywność wydawały najwięcej na reklamę w I półroczu br. (fot.materiały prasowe)

W pierwszym półroczu 2025 roku, podobnie jak rok wcześniej, sektorem, który wydał najwięcej na reklamę, był handel.

Z danych cennikowych firmy Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że wartość działań reklamowych sektora handel w pierwszym półroczu br. wyniosła 5,84 mld zł (w pierwszym półroczu 2024 roku – 5,21 mld zł).

Czytaj też: Claire Bridges przewodniczącą jury konkursu kreatywnego Epica Awards 2025

Drugim sektorem pod względem wydatków były firmy farmaceutyczne, które przeznaczyły na reklamę cennikowo 4,01 mld zł (w pierwszym półroczu 2024 roku – 3,90 mld zł).

Następny był sektor żywność, który wydał w pierwszym półroczu br. 2,24 mld zł (w pierwszym półroczu 2024 roku – 2,14 mld zł).

Wśród największych reklamodawców znalazły się także firmy motoryzacyjne, które przez sześć miesięcy 2025 roku wydały na reklamę 1,56 mld zł (w okresie styczeń-czerwiec 2024 roku – 1,39 mld zł). Na piątym miejscu były firmy zakwalifikowane do kategorii "pozostałe", które wydały 1,45 mld zł, a rok temu – 1,39 mld zł.

Analiza Kantar Media obejmuje wydatki reklamowe na działania w telewizji, radiu, prasie, kinie i na outdoorze.

Czytaj też: Ievgen Vector dla Press.pl: AI zmienia w branży kreatywnej wszystko i… nic

(MS, 28.07.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.