Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W branży reklamowej kobiety zarabiają o 18 proc. mniej od mężczyzn

W przypadku ponad 60 proc. stanowisk z 62 badanych agencji średnie wynagrodzenie w ostatnim roku wzrosło o 4 proc. (fot. Pixabay)

Wskaźnik Gender Pay Gap w sektorze komunikacji marketingowej wynosi 18 proc. Oznacza to, że średnio kobiety zarabiają o 18 proc. mniej od kolegów z branży. Średnio wynagrodzenia w sektorze wzrosły o 4 proc. w stosunku do wyników badania opublikowanych w 2021.

Badanie wynagrodzeń w komunikacji marketingowej prowadzone jest od 1999 roku. Tegoroczne objęło 62 agencji należących do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Czytaj też: "Zasiedziałem się". O Pawle Tyszkiewiczu, który od 20 lat zarządza SAR

W przypadku ponad 60 proc. stanowisk średnie wynagrodzenie wzrosło w ostatnim roku, jednocześnie firmy wróciły do wypłacania premii, po tym, jak część z agencji zamroziła lub ograniczyła je w trakcie pierwszego roku pandemii.

Według wskaźnika Gender Pay Gap, który przedstawia procentową różnicę między średnią płacą zasadniczą wszystkich kobiet a średnią płacą zasadniczą wszystkich mężczyzn, obliczoną dla osób, których dane zebrano w badaniu, średnio kobiety w sektorze komunikacji marketingowej zarabiają o 18 proc. mniej niż mężczyźni. Przedstawiciele SAR zwracają uwagę, że to wynik niższy niż w sektorze mediów (23 proc.) czy dla ogółu branży (21 proc.).

Z badania SKM SAR wynika, że account director zarabia miesięcznie 13,7 tys. zł (w poprzednim badaniu - 14 tys. zł) , account manager – 9 tys. (bez zmian), a account executive – 5,9 tys. zł (6 tys. zł). Z kolei na stanowiskach kreatywnych najwięcej zarabiają: senior copywriter – 11,8 tys. zł (11,2 tys. zł), senior art director – 11,5 tys. zł (11,4), art director – 9,5 tys. zł (8,2 tys. zł), copywriter – 8,1 tys. zł (7,4 tys. zł).

Czytaj też: Polska branża komunikacyjna dla Ukrainy: mieszkania, zbiórki, oferty pracy

Zarobki w digitalu to: web developer - 8,1 tys. zł (9,6 tys. zł), motion designer/animator – 10,1 tys. zł (7,5 tys. zł) i performance specialist – 7,1 tys. zł (6,6 tys. zł). Płaca media menedżera w domu mediowym to ok. 11,8 tys. zł (11,8 tys. zł), senior media plannera - 8,7 tys. zł (8,5 tys. zł), a media plannera/buyera – 6,5 tys. zł (6,2 tys. zł).

Badanie przeprowadzono w styczniu i lutym 2021 roku wśród zrzeszonych w SAR podmiotów, we współpracy z opracowującą wyniki firmą Willis Towers Watson Polska. Wymienione wartości pensji to wartość rynkowa mediany dla typowych stanowisk w branży komunikacji marketingowej dla płacy gwarantowanej brutto, która nie obejmuje zmiennych, czyli premii i prowizji.

(KAP, 03.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.