RMN będzie wybierać rady programowe  |  TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

RMN będzie wybierać rady programowe  |  TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

RMN będzie wybierać rady programowe  |  TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda Media czeka już 9 miesięcy na decyzję UOKiK w sprawie przejęcia Edipresse

Procedury UOKiK związane z weryfikacją wniosku Burda Media Polska w sprawie przejęcia Edipresse Polska są w toku (fot. Piotr Molecki/East News)

Burda Media Polska czeka dziewięć miesięcy na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przejęcia kontroli nad Edipresse. Według UOKiK to typowa długość postępowań tego typu. 

10 maja 2021 roku spółka Burda Media Polska złożyła w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek dotyczący koncentracji polegającej na przejęciu wyłącznej kontroli nad Edipresse. Od tego czasu minęło już ponad dziewięć miesięcy, a Urząd nie podjął w tej sprawie decyzji.

"Typowa długość postępowania"

– Postępowanie jest w końcowej fazie. Jego długość jest typowa dla postępowań prowadzonych w tzw. drugiej fazie, w których niezbędne jest badanie rynku, a sprawa jest analizowana wielowątkowo – napisał departament komunikacji UOKiK.

Czytaj też: Burda zamyka "Focus", "Elle Man" i "Samo zdrowie"

O tym, że koncentracja Burdy trafiła do drugiego etapu, UOKiK poinformował w lipcu. Do drugiego etapu przechodzą sprawy skomplikowane i wymagające dalszej analizy rynku. Wówczas termin rozpatrzenia wydłuża się o kolejne cztery miesiące i ewentualnie dodatkowy czas, w którym UOKiK czeka na dodatkowe informacje i dokumenty.

– Procedury UOKiK związane z weryfikacją wniosku Burda Media Polska w sprawie przejęcia Edipresse Polska są w toku. Pozostajemy w kontakcie z Urzędem i oczekujemy decyzji dotyczącej tej transakcji. Mamy nadzieję, że będzie ona pozytywna. Na obecnym etapie nie komentujemy spodziewanego terminu zakończenia postępowania, jako że nie zależy on od Burda Media Polska – poinformowała Dorota Górska, reprezentująca Burda Media Polska w relacjach z mediami.

Orlen przejął Polska Press w niecałe 2 miesiące

W przypadku ostatniego głośnego przejęcia na rynku prasowym, czyli zakupu Polska Press przez PKN Orlen, postępowanie trwało niespełna dwa miesiące. Z kolei w przypadku przejęcia Eurozetu przez Agorę, które spotkało się z decyzją odmowną, czekano ponad 14 miesięcy. 

Transakcja przejęcia Edipresse obejmuje m.in. dwutygodniki "Party" i "Viva!" oraz 13 tytułów true stories, a także serwisy Wizaz.pl, Polki.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Party.pl, Viva.pl i Urodazycia.pl. 

W rękach szwajcarskiego koncernu Edipresse nadal pozostanie polskie wydawnictwo, które zajmuje się publikacją książek i kolekcji wydawniczych, magazynów custom publishing oraz jest właścicielem szkoły językowej Lincoln.

Czytaj też: Od przejęcia przez Orlen Polska Press wypracowała 274 mln zł przychodów

Pod koniec stycznia br. Burda Media Polska zdecydowała o zamknięciu swoich tytułów związanych z marką "Focus" oraz magazynów "Elle Man" i "Samo Zdrowie". 

(BAE, 16.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.