Temat: radio

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 27, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki na reklamę radiową w 2021 roku o 3-4 proc. wyższe niż przed pandemią

- Rok 2022 zaczyna się nieźle - ocenia sprzedaż reklam Tomasz Ramza z Grupy RMF (fot. Pixabay.com)

Wydatki na reklamę w radiu w 2021 roku były wyższe niż w 2019 roku, czyli przed pandemią - uważają radiowcy.

- Radiu udało się przebić wynik z 2019 roku, czyli sprzed pandemii, co jest sukcesem i pokazuje silne fundamenty tego medium - mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media (brokera Grupy Radiowej Agory). - Co ważne, nastąpiło to pomimo sytuacji związanej z Polskim Radiem, z którego część słuchaczy odpłynęła poza FM do internetowych stacji stworzonych przez byłych dziennikarzy Trójki - zauważa Moszczyński.

Dominującą branżą handel

Zdaniem Tomasza Ramzy, dyrektora generalnego działu sprzedaży Grupy RMF, w 2021 roku rynek reklamy radiowej wzrósł o 13-14 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, co jest lepszym wynikiem niż oczekiwano. - Jeszcze w trzecim kwartale spodziewaliśmy się wzrostu rzędu 8-10 procent - przyznaje Ramza. - Według naszych szacunków taki obraz oznacza też, przekroczyliśmy poziom wydatków z 2019 roku o 3-4 procent i odrobiliśmy straty wywołane przez lockdown w 2020 roku. Stało się to szybciej niż szacowaliśmy - opowiada szef sprzedaży Grupy RMF.

Czytaj też: UOKiK rozpoczął kontrolę w stacjach radiowych po piśmie posłanki Lichockiej

Maciej Moszczyński z Tandem Media informuje, że dominującą branżą w radiu w 2021 roku był handel. - Pojawia się coraz więcej kampanii e-commerce, a radio napędza ruch do sklepów internetowych. Wiemy, że e-commerce będzie silniejszy po pandemii, część nawyków u konsumentów pozostanie, nawet jak wrócimy do względnej normalności - opowiada Maciej Moszczyński. - Naturalnie duże wydatki wygenerowała branża farmaceutyczna, która od lat docenia szybkość oddziaływania radia, szczególnie na sytuacje sezonowe - wskazuje Moszczyński.

Branża motoryzacyjna poniżej oczekiwań

Z kolei Tomasz Ramza zauważa, że znacznie poniżej oczekiwań były wydatki branży motoryzacyjnej. - Jeszcze trochę potrwa zanim osiągną poziom z 2019 roku. Raczej nie wcześniej niż w 2023 roku, jeśli w ogóle niestety - przyznaje Ramza. - Z tego sektora mamy sygnały, że problem nie tkwi w braku wiary klientów w nasze medium, ale raczej problem z łańcuchem dostaw samochodów - dodaje.

Czytaj też: Eurozet z największym wzrostem słuchalności w dużych miastach w 2021 roku

- Rok 2022 zaczyna się nieźle - ocenia Tomasz Ramza. - Rynek będzie na delikatnym plusie rok do roku, ale trochę poniżej oczekiwań. Styczeń troszkę zawiódł nasze apetyty, po okresie rozpieszczania nas przez klientów podczas jesieni 2021 roku - kwituje.

(KOZ, 27.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.