Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wirtualna Polska wprowadziła opłaty  |  Polska Press rezygnuje  |  Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Akcje Netflixa spadły o 18 proc. po opublikowaniu wyników kwartalnych

Netflixowi nadal przybywa klientów, ale spodziewano się, że będzie to postępować szybciej (fot. Pixabay.com)

Przychody Netflixa w ostatnim kwartale 2021 roku wyniosły 7,71 mld dol. wobec 6,64 mld w roku poprzednim, co stanowi wzrost o 16 proc. Akcje spółki po opublikowaniu wyników finansowych spadły jednak o 18 proc. ze względu na rozczarowanie niższym od oczekiwań przyrostem liczby subskrybentów.

W minionym kwartale liczba nowych abonentów wyniosła 8,28 mln, przewyższając szacunki analityków, które wskazywały na poziom 8,19 mln. Dla porównania, w IV kwartale 2020 r. spółce przybyło 8,5 mln nowych abonentów. Chociaż liczba jest wyższa niż oczekiwali analitycy, to jednak rynek z niepokojem odebrał spowalniające tempo przyrostu subskrypcji. To drugi z najwolniejszych wzrostów od 14 kolejnych kwartałów. 

Czytaj też: Netflix przez kwartał zarobił na czysto 1,45 mld dol.

Zarówno sam Netflix, jak i analitycy spodziewali się dużego przyrostu abonentów w końcówce 2021 roku, gdyż sieć streamingowa wprowadzała wtedy do oferty sporą liczbę nowych seriali i filmów.

Spółka poinformowała, że w pierwszym kwartale 2022 roku spodziewa się pozyskania 2,5 mln nowych subskrypcji wobec 3,98 mln przed rokiem. Na całym świecie liczba abonentów Netflixa przekracza obecnie 222 mln. Na lidera naciska Disney, którego serwisy streamingowe mają już 179 mln subskrypcji (ale wszystkie razem, tzn. Disney+, Hulu i ESPN+).

Netflix osiągnął zysk netto w wysokości 607,4 mln USD w porównaniu do 542,2 mln rok wcześniej.

Teraz Netflix promuje kolejny sezon znakomitego serialu "Ozark" z Jasonem Batemanen w roli głównej.

A ledwie kilkanaście dni temu świetne recenzje i doskonałą oglądalność zanotował trzeci sezon "After Life", miniserial wyprodukowany i zagrany przez Ricky'ego Gervaisa.

Czytaj tu: "After Life" znów hitem na Netfliksie. Ricky Gervais, redakcja, żałoba

(MAC, 21.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.