"GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  Warner Bros. Discovery uruchamia platformę  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

"GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  Warner Bros. Discovery uruchamia platformę  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

"GW" liderem w pierwszym kwartale  |  ATM Grupa z mniejszymi przychodami  |  TV 4 bez bikini reality  |  Przyszłość serialu TVN "Detektywi"  |  Radio Warta FM uruchomiło kolejny nadajnik  |  TVN Warner Bros. Discovery pracuje nad programem  |  Red Carpet Media Group ma umowę  |  Jeszcze kilkanaście premier Teatru Telewizji  |  Akademia Kopernikańska wybiera, agencje protestują  |  BGK uruchamia  |  13 agencji w przetargu KPRM  |  Warner Bros. Discovery uruchamia platformę  |  "The Washington Post" mianował dyrektorkę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 26, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar: 28-proc. wzrost wydatków reklamowych w kwietniu

Najwięcej przeznaczono na reklamę w telewizji – 1,9 mld zł (fot. Pixabay.com)

W kwietniu 2021 roku reklamodawcy zwiększyli wydatki w mediach o 28,2 proc. w stosunku do kwietnia ub.r. - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar.

Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) przeznaczono w kwietniu 3,1 mld zł. Po ponad roku trwania kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wydatki reklamowe zwiększono w telewizji, radiu i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Najwięcej przeznaczono na reklamę w telewizji – 1,9 mld zł (wzrost o 33,6 proc.). Na promocję w radiu wydano 656 mln zł (wzrost o 44,7 proc.), a w OOH – 116 mln zł (wzrost o 43,7 proc.).

W pozostałych mediach ograniczono wydatki na reklamę: w magazynach wyniosły 301 mln zł (spadek o 9,7 proc.), w dziennikach – 101 mln zł (spadek o 1,2 proc.), w metrze – blisko 5 mln zł (spadek o 50,2 proc.). W kwietniu wciąż były zamknięte kina, z racji czego nie promowano się w nich.

Najwięcej na reklamę wydała cennikowo Aflofarm Farmacja Polska – 140,5 mln zł (spadek o 2,8 proc.). Drugim największym reklamodawcą był Lidl – 75,6 mln zł (wzrost o 2,5 proc.), a trzecim Terg (właściciel sieci Media Expert) – 69,1 mln zł (wzrost o 63,8 proc.). Euro-Net Warszawa przeznaczyła na reklamę 60 mln zł (wzrost o 33,4 proc.), a Ferrero Polska – 47,4 mln zł (wzrost o 23,3 proc.).

(IKO, 26.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.