Aktor znany z serialu Netflixa z programem w TVP  |  W mediach społecznościowych wzmaga się nienawiść i rosyjska propaganda  |  Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Assembly Digital Commerce wygrała  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Transfer z TVN do TVP  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Wydawnictwo BFM Group  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Aktor znany z serialu Netflixa z programem w TVP  |  W mediach społecznościowych wzmaga się nienawiść i rosyjska propaganda  |  Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Assembly Digital Commerce wygrała  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Transfer z TVN do TVP  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Wydawnictwo BFM Group  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Aktor znany z serialu Netflixa z programem w TVP  |  W mediach społecznościowych wzmaga się nienawiść i rosyjska propaganda  |  Prezenterka żegna się z programem TVN  |  Assembly Digital Commerce wygrała  |  Właściciel Cda.pl zakończył rok zyskiem  |  Oglądalność "Sanatorium miłości"  |  Transfer z TVN do TVP  |  Udziały w spółce nadającej ViDoc TV zajęte przez komornika  |  Program TVN z Joanną Koroniewską  |  "Piekło kobiet" nowym serialem platformy Max  |  MKiDN zorganizuje okrągły stół  |  Serial paradokumentalny w ramówce Polsat 2  |  Wydawnictwo BFM Group  |  Cyberprzestępcy szantażują youtuberów  |  Interia reklamuje serwis Pomponik.pl  |  Praca zdalna wciąż źródłem cyberzagrożeń  |  E. Wedel wybrał  |  Obroty domu produkcyjnego Shootme  |  Publicis przygotowała kampanię  |  OpenAI traci kolejnego wiceprezesa  |  Meta przed wyborami w Australii wprowadza program fact-checkingowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: PRASA

Dodano: Maj 21, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rząd planuje ujednolicenie akredytacji dziennikarzy

Obecnie akredytacje dla dziennikarzy organizuje osobno każde ministerstwo (fot. Jakub Kaminski/East News)

Rząd chce uruchomić jeden system obsługi dziennikarzy dla wszystkich ministerstw i urzędów centralnych. Jak dowiedział się "Press", jego przygotowanie zlecił rzecznik rządu Piotr Müller.

Jak tłumaczy Centrum Informacyjne Rządu (CIR), celem zmian jest usprawnienie informacji o konferencjach prasowych, delegacjach i aktualnościach z poszczególnych resortów. Obecnie każdy z nich osobno prowadzi akredytację dziennikarzy na organizowane przez siebie wydarzenia i rozsyła komunikaty. 

System w budowie

Tak CIR tłumaczy działanie nowego systemu: "Dziennikarz będzie mógł m.in. zapisać się do podmiotu, który będzie obsługiwał redakcje, określając, jaka tematyka informacji go interesuje, np. konferencje prasowe prezesa rady ministrów, konferencje prasowe rzecznika prasowego rządu, wizyty krajowe prezesa rady ministrów, wizyty gości zagranicznych w Polsce itp. Dziennikarz będzie mógł też przy wizytach krajowych wybrać województwo, które go interesuje (z opcją wszystkich)".

Powiadomienia o interesujących dziennikarzy informacjach będą rozsyłane mailowo lub poprzez SMS. O akredytację będzie mógł wnioskować właściciel konta lub inna osoba wskazana z jego redakcji. 

Powstanie nowego systemu zlecił Piotr Müller, a za jego przygotowanie odpowiada CIR i departament rozwoju usług w kancelarii premiera. System jest obecnie w fazie projektowania, testy zaplanowane są na czerwiec, a jego uruchomienie w lipcu. 

Jak się dowiedział "Press", CIR rozesłało do wybranych dziennikarzy ankietę, w której mogli przetestować rozwiązania zaplanowane w nowym systemie. Wynika z niej, że przy rejestracji od dziennikarzy będzie wymagane podanie danych osobowych i redakcji (w tym numeru legitymacji prasowej) oraz wskazanie profesji (np. operator, fotoreporter, dziennikarz prasowy). W kolejnym kroku można wybrać resorty i urzędy, z których chce się otrzymywać informacje. Po rejestracji dziennikarz ma na koncie wgląd w interesujące go komunikaty ministerialne i zapowiadane wydarzenia. 

Knebel dla mediów

Patryk Słowik, dziennikarz WP.pl, samą koncepcję jednego rządowego systemu informacji dla przedstawicieli mediów ocenia pozytywnie. - Zajmując się prawem gospodarczym, szukam informacji w większości ministerstw. Na przykład nie mając nic wspólnego z resortem obrony, nie otrzymywałem do tej pory żadnych komunikatów stamtąd. Wystarczyło też, że zmieniał się rzecznik prasowy, a wypadałem z bazy dziennikarzy danego ministerstwa - mówi "Pressowi" Słowik. Podkreśla, że system będzie pożytecznym rozwiązaniem, jeśli nie będzie służył do ograniczeń, np. udostępniania informacji tylko kilku osobom z danej redakcji. 

Bardziej krytyczny w ocenie jest dziennikarz "Rzeczpospolitej" Jacek Nizinkiewicz. - Podchodzę nieufnie do wszelkiej pomocy dziennikarzom ze strony władzy. Oby nie skończyło się to kneblowaniem przedstawicieli mediów. Od dłuższego czasu nie można swobodnie zadać pytania najważniejszym osobom w państwie. A jeśli już się uda, to chodzi o jedno pytanie na redakcję, bez możliwości dopytania - opowiada.

(PTD, 21.05.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Fuzja WarnerMedia i Discovery wpłynie na polski rynek
Prezes Przybek to kolejny etap orbanizacji Polska Press
Wielki powrót kin
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.