Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 04, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zysk Canal+ Polska wzrósł do 173 mln zł, większość trafi do udziałowców

Przychody Canal+ od abonentów wzrosły o 2,2 proc., a ze sprzedaży praw programowych - o 2,8 proc. (fot. materiały prasowe)

Canal+ Polska, operator platformy i nadawca kanałów, w 2020 roku zwiększył przychody ze sprzedaży o 2,2 proc. - do 2,32 mld zł. Zysk netto spółki wzrósł niemal dwukrotnie - do 173,3 mln zł. Większość tej kwoty trafi do udziałowców (m.in. TVN Media) tytułem dywidendy.

Spółka w sprawozdaniu opublikowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym podała, że sytuacja związana z pandemią COVID-19 "nie miała wpływu na większość operacji spółki, a jej działalność była nieprzerwanie kontynuowana w trakcie okresów tzw. lockdown-ów, z wyjątkiem zmniejszenia skali pozyskania nowych abonentów". "Niższe przyrosty nowych abonentów zostały zrekompensowane rekordowo niskim poziomem odpływu abonentów (churn), co pozwoliło na utrzymanie stabilnej bazy" - podano. Na koniec czerwca 2020 roku Canal+ miał w Polsce 2,703 mln abonentów.

Największą część wpływów Canal+ Polska (ok. 80 proc.) stanowiły przychody od klientów z tytułu płatnej telewizji i pozostałych usług telekomunikacyjnych, które wyniosły 1,84 mld zł i były wyższe o 2,2 proc. Przychody ze sprzedaży praw programowych wzrosły o 2,8 proc. - do 330,4 mln zł. Sprzedaż towarów przyniosła spółce 8,9 mln zł (wzrost o 17,1 proc.). Spółka miała też 135,9 mln zł pozostałych przychodów ze sprzedaży (wzrost o 1,3 proc.). Obejmują one m.in. wpływy ze sprzedaży reklam i sponsoringu oraz usług dostawy pojemności satelitarnej. 

Canal+ Polska poniosła 2,09 mld zł kosztów działalności operacyjnej (wzrost o 0,9 proc.). Koszty nadawania i emisji kanałów telewizyjnych wyniosły 1,49 mld zł i były wyższe o 0,6 proc. Spółka mniej przeznaczyła na wynagrodzenia - o 3,3 proc. (do 130,6 mln zł) i usługi marketingowe - o 1,3 proc. (do 49,9 mln zł).

Wynagrodzenie zarządu Canal+ Polska w 2020 roku wyniosło 9,3 mln zł (spadek o 7,4 proc.). Na koniec 2020 roku spółka zatrudniała 1066 osób, czyli o 267 mniej, niż rok wcześniej (tj. 20 proc. mniej).

Zysk netto Canal+ Polska wzrósł o 97,6 proc. - do 173,3 mln zł.

Pod koniec czerwca 2020 roku spółka wypłaciła udziałowcom 115,3 mln zł dywidendy - 87,7 mln zł z zysku na 2019 roku i 27,6 mln zł z niepodzielonych zysków z lat ubiegłych. Dodatkowo 6 listopada 2020 roku spółka wypłaciła udziałowcom 188,4 mln zł z kapitału zapasowego. Tak więc w zeszłym roku na dywidendę z kasy Canal+ Polska poszło 303,7 mln zł.

Natomiast planowana dywidenda z zysku za 2020 rok wynosi 133,7 mln zł. 

Głównym akcjonariuszem Canal+ Polska jest Groupe Canal+ SA. Do TVN Media należy 32 proc. akcji spółki, a do Liberty Global - 17 proc.

W połowie marca 2021 roku spółka ponownie złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego "w celu umożliwienia inwestorom mniejszościowym przeprowadzenia potencjalnej pierwszej oferty publicznej, jeśli zostanie podjęta przez nich taka decyzja". W listopadzie 2020 roku TVN Media i Liberty Global odwołały publiczną ofertę akcji spółki. Zdaniem analityków zainteresowanie nią było mniejsze niż udziałowcy zakładali, że będzie.

(KOZ, 04.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.