TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 18, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GroupM: Reklamodawcy czekają na addressable TV

Badanie zrealizowano w maju wśród 50 największych polskich reklamodawców (fot. StockSnap/ Pixabay )

Addressable TV, czyli reklama kierowana do określonych odbiorców oglądających telewizję linearną, jest wyczekiwanym przez marketerów rozwiązaniem – wynika z badania przeprowadzonego przez GroupM.

Najwięksi polscy reklamodawcy, wśród których realizowane było badanie, wskazują, że targetowana reklama znajdzie zastosowanie nie tylko wśród marek niszowych czy regionalnych, lecz będzie atrakcyjna dla wszystkich marek.

Aż 9 na 10 top marketerów liczy na pojawienie się addressable TV w Polsce. Zaledwie 3 proc. badanych uznało, że addressable TV to propozycja przede wszystkim dla niszowych marek, a 6 proc. stwierdziło, że przyda się to głównie markom regionalnym. Jednocześnie reklamodawcy nisko ocenili (w porównaniu z innymi mediami, zwłaszcza cyfrowymi) obecne możliwości targetowania kampanii telewizyjnych.

Press

„Nasze badanie pokazało duże zainteresowanie innowacjami w obrębie reklamy TV. Telewizja wciąż utrzymuje w Polsce świetną pozycję, ale i doświadcza niekorzystnych, szczególnie wśród młodych publiczności, trendów. A do tego pod względem możliwości planowania czy optymalizacji pozostaje daleko za światem mediów cyfrowych” – komentuje Izabela Albrychiewicz, prezeska GroupM.

Jej zdaniem wprowadzenie addressable TV w obrębie telewizji linearnej mogłoby wiązać się ze sporymi korzyściami dla niej - zarówno pod względem komercyjnym, jak i wizerunkowym. „Trzech na czterech marketerów twierdzi, że akceptowalna byłaby dla nich zmiana wyceny czasu reklamowego, w którym całościowy budżet kampanii mógłby być niższy, ale już koszt dotarcia do ściślej sprecyzowanych grup większy” – dodaje Albrychiewicz.

Press

Badanie zrealizowano w maju metodą wywiadów internetowych wśród 50 największych polskich reklamodawców.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 18.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.