Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reuters Institute: w mediach praca zdalna sprzyja efektywności, a szkodzi kreatywności

Według ponad połowy respondentów (55 proc.) praca zdalna poprawia efektywność (fot. Yogendra Singh/ Unsplash.com)

Z powodu pandemii COVID-19 media musiały przeorganizować działanie redakcji, a większość zdecydowała się przejść na pracę zdalną. Badanie Reuters Institute dowodzi, że praca z domu pozytywnie wpływa na wydajność pracowników, ale utrudnia utrzymywanie relacji z zespołem. 

Reuters Institute zapytał liderów z branży mediów, jaki wpływ na ich redakcje miały zmiany wprowadzone z powodu pandemii koronawirusa. Według ponad połowy respondentów (55 proc.) praca zdalna poprawia efektywność. Jednak aż 42 proc. przekonuje, że z powodu pracy z domu ucierpiała kreatywność, a ponad trzy czwarte (77 proc.) twierdzi, że praca zdalna utrudnia budowanie i utrzymywanie relacji w zespole.

Respondenci zwrócili również uwagę na negatywny wpływ pracy zdalnej na morale i spójność zespołu. Wielu tłumaczyło, że trudno uzyskać taką samą wydajność komunikacyjną, bo podczas pracy zdalnej kontakt jest ograniczony, trwa dłużej i łatwiej o nieporozumienie.

Większości badanych praca z domu jednak nie przeszkadza. 54 proc. respondentów chciałoby chodzić do firmy nieco rzadziej niż przed koronawirusem, a 21 proc. wolałoby tam chodzić znacznie rzadziej.

Zdaniem Reuters Institute zmniejszenie czasu pracy w biurze na rzecz pracy w domu będzie możliwe, gdy redakcje przyjmą podejście hybrydowe. W badaniu prawie połowa respondentów stwierdziła, że ich redakcje rozważają zmniejszenie powierzchni biurowej.

Według autorów badania przejście na hybrydowy sposób pracy - z niektórymi pracownikami w biurze, a niektórymi pracującymi w domu – będzie prawdopodobnie trwałym skutkiem kryzysu spowodowanego przez pandemię koronawirusa. Liderzy z branży mediów przekonują, że taki model może przynieść korzyści, w tym niższe koszty utrzymania redakcji i większą elastyczność pracowników, ale będzie wymagał rozległego planowania i może być trudny do wprowadzenia. Badanie pokazuje, że jedna czwarta (25 proc.) chce wracać do biura tak często jak przed pandemią, więc praca zdalna nie będzie działała dla wszystkich, a pracodawcy będą musieli sprostać różnym potrzebom pracowników.

W badaniu przeprowadzonym od 21 września do 7 października 2020 roku wzięło udział 136 liderów z branży mediów. Spośród nich: 68 z mediów drukowanych (50 proc.), 29 to nadawcy komercyjni lub publiczni (21 proc.), 32 z mediów cyfrowych (23 proc.), a pięciu z agencji informacyjnych. Respondenci to przedstawiciele 38 krajów, w tym Polski, Indonezji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Niemiec i Hiszpanii. 

Kobiety stanowiły 39 proc. ankietowanych, a mężczyźni 61 proc. Reuters Institute tłumaczy, że ta dysproporcja odzwierciedla brak różnorodności na wyższych stanowiskach w branży mediowej, który był podkreślany przez samych respondentów i udokumentowany w poprzednich badaniach oraz opisywany przez "Press".  

(BAE, 02.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.