WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 26, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Udany debiut Allegro na GPW może mieć pozytywny wpływ na IPO Canal+

Oferta Canal+ obejmie akcje będące w posiadaniu dwóch dużych akcjonariuszy (fot. Austin Distel/Unsplash.com)

Po rekordowym debiucie Allegro na warszawską giełdę zmierza Canal+ Polska, dostawca płatnej telewizji. Analityk rynkowy twierdzi, że udane IPO Allegro może mieć pozytywny wpływ na zainteresowanie debiutem Canal+.

– Debiut Allegro może mieć przełożenie na chęć inwestorów indywidualnych do zapisywania się w podobnych transakcjach, zachęconych zarobkiem, który był możliwy do uzyskania w przypadku oferty Allegro – tłumaczy Dominik Niszcz z Domu Maklerskiego Trigon. – Jednak Allegro jest spółką o innym profilu, wzrostową, szybko się rozwijającą, a dynamika wyniku jest dwucyfrowa. Z kolei Canal+ jest biznesem dojrzałym, rozwiniętym, który generuje gotówkę, nie ma perspektyw na ogromny wzrost. Oczywiście Canal+ może przyciągnąć inwestorów indywidualnych, ale nie będzie ich tak wielu, choćby ze względu na mniejszą skalę oferty.

Oferta Canal+ obejmie wyłącznie akcje będące w posiadaniu dwóch dużych akcjonariuszy. Jednym z nich jest TVN Media sp. z o.o (kontrolowana przez Discovery Inc.), która ma 32 proc. udziałów, drugą Liberty Global Ventures Holding B.V. mająca 17 proc. udziałów w spółce. Oba podmioty zamierzają spieniężyć swoje dotychczasowe pakiety akcji i tym samym umożliwić spółce pozyskanie nowych długoterminowych inwestorów zarówno z Polski, jak i z innych krajów. Kontrolujący 51 proc. największy akcjonariusz, francuska Groupe Canal+ (należąca do Vivendi SE), nie planuje pozbycia się swoich akcji.

Canal+ Polska zamierza ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie swoich akcji do obrotu na rynku podstawowym GPW w Warszawie. Jednym z warunków przeprowadzenia oferty jest uzyskanie wszystkich stosownych zgód ze strony Komisji Nadzoru Finansowego. Postępowanie administracyjne prowadzone przez KNF, które ma na celu zatwierdzenie prospektu jest w trakcie, a sama komisja nie komentuje, na jakim etapie są prace.

Spółka nie podała jeszcze szczegółów oferty. W lipcu analitycy giełdowi dziennika “Parkiet” wyliczyli, że kapitalizacja spółki może osiągnąć nawet 4 mld zł, czyli około 900 mln euro.

– Przy zestawieniu oczekiwanej kapitalizacji spółki z obecnymi uczestnikami WIG Media wycena Canal+ może okazać się większa niż Wirtualnej Polski i zdecydowanie większa niż Agory, której akcje ostatnio straciły na wartości – mówi Niszcz.

I dodaje, że Canal+ jest raczej za mały, aby wejść do WIG20, ale do mWIG40, czyli indeksu grupującego spółki zajmujące w rankingu giełdowym miejsca 21-60, już pewnie trafi. 

W komunikacie spółka podała, że przewiduje wypłatę dywidendy na poziomie 75 proc. skonsolidowanego skorygowanego zysku netto. – Zwykle wzrostowe spółki, które dopiero się rozwijają, starają się wypłacać mniejszy odsetek zysków. W przypadku tych dojrzałych zdarza się, że wypłacają nawet do 100 proc. zysku netto. Dla Canal+, który jest na rynku od lat i prawdopodobnie nie będzie musiał inwestować dużych kwot w rozwój biznesu, 75 proc. to optymalna proporcja – komentuje Niszcz.

Prezes Canal+ Edyta Sadowska poinformowała w komunikacie, że spółka spodziewa się, że wraz z dalszym rozwojem polskiej gospodarki i rosnącym popytem na usługi rozrywkowe wśród gospodarstw domowych rosnąć będzie również zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji z segmentu premium.

Niszcz zapytany, czy Canal+ może liczyć na lepsze wyniki w związku z pandemią i faktem, że ludzie więcej czasu spędzają przed telewizorami, stwierdził, że niekoniecznie, bo jest to sytuacja przejściowa. – Nawet jeśli potrwa jeszcze kilka miesięcy, to nie zakładam, że zmieni model biznesowy operatorów płatnej telewizji. Na pewno są w Canal+ wyzwania strukturalne, problemy tradycyjnej płatnej telewizji, która rywalizuje z serwisami VoD, takimi jak Netflix czy HBO, ale one też nie wynikają bezpośrednio z pandemii, istniały już wcześniej – tłumaczy.

(BAE, 26.10.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.