Sąd utrzymał decyzję UOKiK o nałożeniu 46,6 mln zł kary na Canal+ Polska
UOKiK za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na Canal+ Polska 46,6 mln zł kary finansowej (fot. materiały prasowe)
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezesa UOKiK i utrzymał nałożoną na Canal+ Polska karę – 46,6 mln zł i obowiązek zwrotu środków konsumentom.
Chodzi o decyzję Urzędu z początku 2024 roku. UOKiK uznał, że konsultanci firmy wprowadzali klientów w błąd co do celu rozmowy telefonicznej. Wątpliwości UOKiK wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których - jak podał Urząd - sugerowano, że konsumenci otrzymają bezpłatny prezent, tymczasem miało dochodzić do podpisania równoległej umowy. Do Urzędu wpływały w tej sprawie skargi od konsumentów. W trakcie postępowania przeanalizowano kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych.
UOKiK za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na Canal+ Polska 46,6 mln zł kary finansowej. Ponadto zobowiązał spółkę do zwrotu środków konsumentom, którzy od 10 października 2019 roku do 23 kwietnia 2022 roku zawarli umowę w ramach akcji promocyjnej.
Spółka z decyzją Urzędu się nie zgadzała i odwołała się od niej. Tłumaczyła, że zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych, którzy zajmują się sprzedażą jej usług.
(KOZ, 28.11.2025)










