Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 28, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sąd utrzymał decyzję UOKiK o nałożeniu 46,6 mln zł kary na Canal+ Polska

UOKiK za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na Canal+ Polska 46,6 mln zł kary finansowej (fot. materiały prasowe)

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezesa UOKiK i utrzymał nałożoną na Canal+ Polska karę – 46,6 mln zł i obowiązek zwrotu środków konsumentom.

Chodzi o decyzję Urzędu z początku 2024 roku. UOKiK uznał, że konsultanci firmy wprowadzali klientów w błąd co do celu rozmowy telefonicznej. Wątpliwości UOKiK wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których - jak podał Urząd - sugerowano, że konsumenci otrzymają bezpłatny prezent, tymczasem miało dochodzić do podpisania równoległej umowy. Do Urzędu wpływały w tej sprawie skargi od konsumentów. W trakcie postępowania przeanalizowano kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych.

UOKiK za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na Canal+ Polska 46,6 mln zł kary finansowej. Ponadto zobowiązał spółkę do zwrotu środków konsumentom, którzy od 10 października 2019 roku do 23 kwietnia 2022 roku zawarli umowę w ramach akcji promocyjnej.

Spółka z decyzją Urzędu się nie zgadzała i odwołała się od niej. Tłumaczyła, że zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych, którzy zajmują się sprzedażą jej usług.

(KOZ, 28.11.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.