Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 23, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kantar: o 4 proc. skurczył się rynek reklamowy w sierpniu, zyskały telewizja i radio

Aflofarm w sierpniu zmniejszył wydatki reklamowe o 13,5 proc. (fot. Pixabay.com)

W sierpniu reklamodawcy zmniejszyli wydatki w mediach o 4,18 proc. (w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r.). W przypadku kin spadek w ujęciu rocznym jest blisko 90-procentowy. Wydatki zwiększono tylko w telewizji i radiu - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar. 

Na reklamę w mediach (bez promocji w internecie i bez uwzględnienia rabatów) wydano 2,3 mld zł netto. W sierpniu (podobnie jak w lipcu) sytuacja na rynku reklamowym była lepsza niż w drugim kwartale, kiedy obowiązywał lockdown. O ile wtedy wpływy reklamowe spadły we wszystkich analizowanych mediach, to w sierpniu zwiększono wydatki na reklamę telewizyjną i radiową (w lipcu wydatki zwiększono również w dziennikach).

W sierpniu najwięcej wydano na reklamę w telewizji – 1,14 mld zł (wzrost o 6,2 proc.). Na reklamę w radiu przeznaczono blisko 760 mln zł (wzrost o 12,7 proc.). W pozostałych mediach ograniczono wydatki reklamowe: w magazynach – 203,6 mln zł (spadek o 29,2 proc.), w dziennikach – 81,8 mln zł (spadek o 21,4 proc.), OOH – 79,1 mln zł (spadek o 32,2 proc.), na reklamę w metrze – 9,1 mln zł (spadek o 4,4 proc.). Najbardziej ucierpiała reklama kinowa, która nie wróciła do poziomu sprzed pandemii (od 12 marca do 6 czerwca zamknięte były kina). W sierpniu wydano na reklamę w kinie 15,9 mln zł, co oznacza spadek o 87,2 proc. względem sierpnia ub.r.

Lider zestawienia Aflofarm Farmacja Polska zmniejszył wydatki reklamowe o 13,5 proc., do 209,2 mln zł. Pozostała trójka największych reklamodawców zwiększyła wydatki na promocję. Firma Terg (właściciel sieci Media Expert) przeznaczyła na reklamę 82,1 mln zł (wzrost o 109,8 proc.), Euro-Net Warszawa – 59,5 mln zł (wzrost o 33,5 proc.), Natur Produkt Zdrovit – 50,9 mln zł (wzrost o 4,5 proc.). Zamykający piątkę zestawienia Lidl zmniejszył wydatki reklamowe o 22,8 proc., do 48,9 mln zł.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 23.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.