Kantar Media: Terg zwiększył wydatki na reklamę radiową, a Aflofarm - zmniejszył
Terg na reklamy w radiu przeznaczył o 22,1 proc. więcej niż przed rokiem (fot. Pexels.com)
Po pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku największym reklamodawcą w radiu była firma Terg, właściciel sklepów Media Expert.
Z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że Terg na reklamy w radiu przeznaczył 904 mln zł, czyli o 22,1 proc. więcej niż w tych samych miesiącach 2024 roku.
Na drugie miejsce spadła firma farmaceutyczna Aflofarm, która ograniczyła wydatki na radio o 8,7 proc., do 687,9 mln zł.
Wśród największych reklamodawców w tym medium byli także: Euro-Net - 387,8 mln zł (wzrost o 17,4 proc.), Lidl - 291,7 mln zł (wzrost o 22,9 proc.) i Natur Produkt Zdrovit - 270 mln zł (wzrost o 13,5 proc.).
Najaktywniejszą branżą w radiu od stycznia do sierpnia był handel. Cennikowa wartość reklam firm z tego sektora wyniosła łącznie 3,9 mld zł i była o 17,3 proc. wyższa niż rok wcześniej. W czołówce znalazły się również farmacja (1,3 mld zł; wzrost o 0,5 proc.) i motoryzacja (831,1 mln zł; wzrost o 37,6 proc.)
(KOZ, 26.09.2025)










