Temat: na weekend

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Wrzesień 18, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

mBank urósł dzięki "ęśąćż"

(fot. Jan Bielecki/East News)

W sierpniu profil mBank Polska na Facebooku był najbardziej angażujący oraz miał najwięcej aktywnych użytkowników - wynika z raportu firmy Sotrender. Na zainteresowanie fanpage'em wpływ miała sytuacja kryzysowa, z którą bank radził sobie w mediach społecznościowych.

W analizowanym miesiącu mBank został liderem zestawienia uwzględniającego aktywność fanów profili banków, awansując o osiem pozycji (w stosunku do lipca br.). Użytkownicy wykonali 62,7 tys. aktywności (polubili, skomentowali lub udostępnili post). Drugi pod tym względem był ING Bank Śląski – 16,1 tys. aktywności (na tej samej pozycji). Trzeci był BNP Paribas Bank Polska – 15,7 tys. aktywności (awans o 10 pozycji). Dalej były profile: PKO Bank Polski – 10,5 tys. aktywności (spadek o trzy pozycje) i Santander Bank Polska – 9,2 tys. aktywności (spadek o jedną pozycję).

mBank był również najbardziej angażujący wśród profili banków w sierpniu – 4,2 tys. użytkowników Facebooka polubiło profil, zamieściło lub zareagowało na zamieszczony tam post. Oznacza to wzrost o 83 proc. względem lipca. Drugie miejsce w zestawieniu zajął profil ING Banku Śląskiego – 4,15 tys. zaangażowanych użytkowników (wzrost o 14 proc.), a trzecie PKO Bank Polski – 3,7 tys. (wzrost o 17 proc.). Angażowały także profile: Santander Bank Polska – 2,4 tys. zaangażowanych użytkowników (wzrost o 21 proc.) i BOŚ Bank – 1,7 tys. zaangażowanych użytkowników (wzrost o 260 proc.).

Na duże zainteresowanie mBankiem na Facebooku wpływ miał głośny błąd, z którego bank wybrnął dzięki niestandardowej komunikacji. 5 sierpnia klienci mBanku przez pomyłkę otrzymali powiadomienia, które były wiadomościami testowymi o treści: „test wiadomości push”, „ęśąćż”, „Życzymy miłego dnia”. 

W mediach społecznościowych najpierw bank przeprosił za błąd, a następnie zaczął żartować ze swojej wpadki, m.in. publikując zdanie: „In Poland we don’t say »have a nice day«, we say »ęśąćż« and I think it’s beautiful" i zmieniając logo na profilu, w którym umieszczono „ęśąćż”. Post z tym logotypem był najpopularniejszym wpisem wśród profili bankowych w sierpniu. Miał 33,5 tys. reakcji i 2 tys. komentarzy.

Press

Jak policzył Instytut Monitorowania Mediów, po tygodniu materiałów zawierających nazwę banku z informacjami o wpadce było w mediach ponad tysiąc, o łącznym zasięgu 5,62 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalentem reklamowym wynoszącym 1,16 mln złotych.

(IKO, 18.09.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

RASP w Amerykańskiej Izbie Handlowej to wyraźny sygnał
Polski rynek wideo na żądanie rośnie rekordowo
Media nie broniły Rafała Trzaskowskiego po wpadce w klubie
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.