Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 16, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Operator Canal+ złożył prospekt emisyjny

- Canal+ na polskiej giełdzie to dobra wiadomość dla inwestorów - mówi Paweł Szpigiel, analityk finansowy mBanku (fot. Pixabay.com)

Spółka Canal+ Polska SA złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego.

Jak zaznaczono w komunikacie, spółka i jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej.

28 maja 2020 roku nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło "uchwałę w sprawie dematerializacji akcji i ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie".

W sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym podano, że proces pierwszej oferty publicznej rozpoczęto "w związku z realizacją praw przysługujących akcjonariuszom niekontrolującym spółki na mocy umów zawartych między akcjonariuszami".

Należąca do Vicendi Grupa Canal+, która ma 51 proc. akcji Canal+ Polska, zamierza pozostać strategicznym akcjonariuszem spółki. TVN jest właścicielem 32 proc. akcji, a Liberty Global (właściciel UPC Polska) przez fundusz LGI Global Ventures Holding BV - 17 proc. akcji. Jak informowaliśmy na początku lutego, to Liberty Global może chcieć sprzedać swoje akcje w ITI Neovision w drodze oferty publicznej.

- Canal+ na polskiej giełdzie to dobra wiadomość dla inwestorów - komentuje Paweł Szpigiel, analityk finansowy mBanku. - Jej mocne strony to: defensywny charakter i czysta ekspozycja na rynek telewizji satelitarnej w Polsce - w przeciwieństwie do Cyfrowego Polsatu, który jest połączeniem platformy, telekomu i spółki medialnej. Stabilne wyniki i dywidenda powinny znaleźć zainteresowanie polskich inwestorów giełdowych. Co więcej, skala spółki powinna przełożyć się na relatywnie dużą płynność, co powinno z kolei zainteresować inwestorów zagranicznych poszukujących ekspozycji na polski rynek - uważa Szpigiel.

Na koniec 2019 roku z usług platformy Canal+ korzystało 2,7 mln abonentów, a spółka miała 2,27 mld zł przychodów i 87,7 mln zł zysku netto.

W środę 15 lipca operator platformy, czyli spółka ITI Neovision SA, zmienił nazwę na Canal+ Polska SA. Nowa nazwa spółki to kontynuacja procesu rebrandingu rozpoczętego we wrześniu 2019 roku. Wtedy zmieniono nazwę platformy NC+ na Canal+. NC+ powstało w 2013 roku w wyniku połączenia platform N (ITI Neovision) i Cyfry+ (Canal+ Cyfrowy).

W czerwcu Bloomberg podał, że wejście na giełdę rozważa również Allegro.

(KOZ, 16.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.