Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 04, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Empik zamyka ponad 40 salonów w galeriach handlowych

Po wprowadzeniu ograniczeń w działaniu galerii handlowych otwartych było prawie 40 salonów Empik spośród ponad 270 (fot. materiały prasowe)

Zarząd Empiku zdecydował o odstąpieniu od ponad 40 umów najmu w galeriach handlowych ze względu na pandemię i jej ekonomiczne skutki. Te punkty sprzedaży nie zostaną otwarte 4 maja. Zdaniem eksperta ucierpieć na tym może sprzedaż najdroższych magazynów.

"Empik nie wyklucza dalszych wypowiedzeń umów w lokalizacjach, w których przy obecnych warunkach najmu prowadzenie rentownej działalności będzie trwale niemożliwe. Obecnie prowadzone są negocjacje w zakresie modyfikacji warunków najmu, odzwierciedlających nową rzeczywistość ekonomiczną" - poinformowano w komunikacie.

Grupa Empik prognozuje, że centra handlowe zanotują znaczący spadek liczby klientów. Według firmy nowy reżim sanitarny, zamknięte kina, ograniczony dostęp do stref fitness i rozrywki, gastronomii, a także potencjalne bankructwa mniejszych sieci spowodują, że duże centra handlowe stracą znacząco na atrakcyjności.

Biuro prasowe firmy nie chciało podać w czwartek, które salony zostaną zamknięte. 

- To nie jest dobra wiadomość dla rynku prasowego - komentuje decyzję Empiku Piotr Zmelonek, dyrektor wydawniczy "Polityki". - Jest wiele tytułów, które w Empiku sprzedawały się bardzo dobrze. Sądzę, że najmocniej ucierpią te pisma, które kosztują powyżej 10-15 złotych - uważa Zmelonek. Wskazuje też, że w Empikach sprzedaje się 1-2 proc. egz. "Polityki". - Całkiem nieźle radzą sobie "Pomocniki Historyczne" i "Poradniki Psychologiczne". Liczę, że te 40 punktów nie będzie miało wpływu na sprzedaż tych publikacji z naszego portfolio - dodaje dyrektor wydawniczy "Polityki".

Po wprowadzeniu w połowie marca ograniczeń w działaniu galerii handlowych otwartych było prawie 40 salonów Empik spośród wszystkich ponad 270.

Empik poinformował, że notuje trzycyfrowy wzrost w sprzedaży online i digital, której udział w 2019 roku zbliżył się do 40 proc. obrotów, a w tym roku oczekiwany jest jego dalszy znaczący wzrost.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 04.05.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.