Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 21, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nie ukazało się pierwsze wydanie "Wprost" w formie cyfrowej

Na razie teksty dziennikarzy tygodnika trafiają do serwisu Wprost.pl (screen: Wprost.pl)

Mimo zapowiedzi wydawcy wczoraj nie pojawiło się e-wydanie tygodnika "Wprost" (AWR Wprost). 30 marca ukazał się ostatni numer w druku, kolejne miały być dostępne od 20 kwietnia już tylko w formie cyfrowej.

Spółka PMPG Polskie Media SA, właściciel AWR Wprost, informowała, że przyczyną rezygnacji z drukowanej wersji są ograniczenia spowodowane epidemią koronawirusa. - Aktualne, ostatnie, pamiątkowe wydanie jest w sprzedaży przez trzy tygodnie, więc pierwsze nowe, cyfrowe "Wprost" ukaże się w poniedziałek 20 kwietnia – mówił nam Michał Lisiecki, członek rad nadzorczych PMPG i AWR Wprost (oraz były ich prezes). W poniedziałek jednak e-wydanie nie pojawiło się w sieci.

- Mam nadzieję, że niebawem się ukaże. Chcemy, by nowe wydania były publikowane w poniedziałki. Nowe ukaże się pewnie w kolejny poniedziałek, ale trudno podać konkretną datę – mówi "Presserwisowi" Szymon Krawiec, kierownik działu biznes, który koordynuje prace nad cyfrowym wydaniem tygodnika. Jak dodaje, na razie teksty dziennikarzy tygodnika (sześć osób z redakcji drukowanego "Wprost" dostało ofertę kontynuacji pracy i ją przyjęło) trafiają do serwisu Wprost.pl, nie ma oddzielnej sekcji. Ta jednak ma w najbliższym czasie się pojawić. Do końca miesiąca redaktorem naczelnym jest Marcin Dzierżanowski, który zdecydował się rozstać z wydawnictwem. Na razie wydawca nie informuje, kto go zastąpi.

Zwijanie przyspieszyło

Jeden z pracowników PMPG mówi jednak anonimowo "Presserwisowi", że nie ma to większego znaczenia. - "Wprost" zwija się konsekwentnie od lat, a teraz nabrało to przyspieszenia. Mogą być próby sztucznego podtrzymywania, ale zobaczymy, jak rezygnacja z papieru zostanie oceniona przez ludzi, którzy mieli z "Wprost" umowy, bartery. Czy to jest dla nich akceptowalne – dodaje.

PMPG 25 marca poinformowało w komunikacie, że zawiesza wydawanie papierowego tygodnika. Kurs akcji spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych spadł wtedy do poziomu 91 gr, w kolejnych dniach nastąpiło odbicie. W poniedziałek w momencie zamknięcia giełdy akcje kosztowały 1,2 zł.

Jak wynika z danych PBC/ZKDP, w styczniu średnia sprzedaż ogółem "Wprost" wyniosła 13 429 egz. (spadek o 14,58 proc. w stosunku do stycznia 2019 roku). 31 marca wydawca wycofał tygodnik "Wprost" z ZKDP.

Galeria: Historia "Wprost" na okładkach

(JSX, 21.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.