Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 10, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook może zapłacić gigantyczną karę w Australii

Serwis oskarżono o nielegalne udostępnienie informacji nt. 87 mln użytkowników (fot. Pixabay.com)

Australijski organ ds. ochrony danych wniósł pozew przeciwko Facebookowi, oskarżając giganta mediów społecznościowych o udostępnienie danych ponad 300 tys. osób firmie doradztwa politycznego Cambridge Analytica bez ich wiedzy.

W pozwie do Sądu Federalnego australijski komisarz ds. informacji oskarżył Facebooka o naruszenie prawa do prywatności poprzez ujawnienie danych 311 127 użytkowników w celu profilowania politycznego za pośrednictwem produktu ankietowego „This Is Your Digital Life”.

W lipcu ub.r. Facebook został ukarany grzywną w wysokości 5 mld dol. przez Federalną Komisję Handlu USA za działania w latach 2014-2015. W sumie serwis społecznościowy oskarżono o nielegalne udostępnianie informacji na temat 87 mln użytkowników na całym świecie za pomocą narzędzia ankietowego nieistniejącej już brytyjskiej firmy Cambridge Analytica. W australijskim pozwie komisarz ds. informacji poinformował, że Facebook nie znał dokładnego charakteru danych, które udostępniał Cambridge Analytica, ale nie podjął rozsądnych kroków w celu ochrony użytkowników.

W pozwie komisarz napisał, że każde naruszenie prawa do prywatności może pociągnąć za sobą maksymalną karę w wysokości 1,7 mln dol. australijskich (1,1 mln USD). Gdyby sąd przyznał maksymalne kary w każdym z 311 127 przypadków, wówczas Facebook musiałby zapłacić karę w wysokości 529 mld dol. australijskich.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MAC, 10.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.