Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 03, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora wycofuje się z inwestowania w Hash.fm

Agora jest udziałowcem Hash.fm od 2014 roku (screen: Hash.fm)

Agora SA, wydawca m.in. "Gazety Wyborczej", wycofuje się z inwestowania w agencję influencer marketingu Hash.fm. Prawie wszystkie swoje udziały sprzedała prezesowi spółki - ustalił "Presserwis". 

- Agora praktycznie wyszła z inwestycji w Hash.fm, nasz udział w spółce jest znikomy - mówi Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze. - Agora znacząco zmniejszyła liczbę swoich udziałów w Hash.fm na moją rzecz – potwierdza Konrad Traczyk, prezes i założyciel Hash.fm, który pozostaje większościowym udziałowcem agencji i jest obecnie jedynym członkiem zarządu.

Agora jest udziałowcem Hash.fm od 2014 roku (nabyła wówczas 49,5 proc. udziałów). Nie podaje, ile dokładnie zostawiła sobie udziałów. Nina Graboś informuje, że Agora nie ma już w agencji swojego przedstawiciela. Wraz z końcem lutego z zarządu Hash.fm odszedł bowiem Piotr Hendel, który jednocześnie rozstał się z Agorą, w której przepracował 15 lat na kierowniczych stanowiskach. W wydawnictwie pracował m.in. jako wydawca pionu czasopism Agory - stanowisko to objął w listopadzie 2016 roku, a wcześniej był wydawcą tytułów budowlano-wnętrzarskich Agory. - Po 15 latach pracy w jednym miejscu potrzebuję zmienić coś w życiu zawodowym. Decyzja o odejściu zapadła już w ubiegłym roku – informuje Piotr Hendel. Nie podaje dalszych planów zawodowych, ale zaznacza, że nie będzie to branża wydawnicza.

Z nieoficjalnych informacji "Presserwisu" wynika, że Hash.fm prowadzi rozmowy w sprawie ewentualnej sprzedaży sklepu internetowego dla influencerów Fameshop, który uruchomiono w lutym 2019 roku. - Nie sprzedaliśmy Fameshopa żadnemu podmiotowi – mówi Konrad Traczyk. A czy wciąż rozważa jego sprzedaż? - Bez komentarza – odpowiada prezes Hash.fm.

Jedną z agencji, z którą Hash.fm prowadzi rozmowy, jest Streetcom, agencja marketingu rekomendacji konsumenckich, która w grudniu 2019 roku utworzyła w swoich strukturach zespół zajmujący się działaniami influencer marketingu – InStars. Czy Streetcom zamierza kupić Fameshop? - Nie udzielamy komentarza w tej sprawie – ucina Monika Chróścicka-Wnętrzak, zajmująca się PR agencji Streetcom.

Rok temu Agora pożyczyła agencji Hash.fm 800 tys. zł na rozwój Fameshopu (pożyczka miała zostać spłacona przez Hash.fm do końca 2022 roku).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 03.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.