Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 31, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada Etyki Public Relations potępia zorganizowany trolling

REPR w opinii podkreśla, że “zorganizowany trolling stanowi zaprzeczenie istoty public relations" (fot. materiały prasowe)

W opinii Rady Etyki Public Relations zlecanie przez podmioty zajmujące się PR działań hejterskich i trollingu jest nie tylko nieetyczne, ale też godzi w wizerunek wszystkich uczestników tego rynku.

Rada Etyki PR wydała opinię w trybie priorytetowym w związku z prośbą zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Powodem wniosku są publikacje prasowe, takie jak “Operacja Kulawa Rebelia” w "Newsweek Polska". Opisywane w nich przypadki zlecania przez agencje i inne podmioty (głównie przez TVP) zajmujące się PR działań hejterskich, oczerniających i dezinformacyjnych są zdaniem rady: “zjawiskiem godzącym w podstawowe wartości i normy etyczne branży public relations”.

Rada Etyki PR w opinii podkreśla też, że “zorganizowany trolling stanowi zaprzeczenie istoty public relations, polegającej na budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem”. Autorzy dokumentu zwracają również uwagę, że ukrywanie tożsamości podczas komunikacji w internecie jest poważnym wykroczeniem przeciw etyce PR.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(MNI, 31.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.