Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 01, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstało Polskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych

Leszek Cieloch zapewnia, że stowarzyszenie jest niezależne od sponsorów i utrzymuje się z własnych środków (fot. materiały prasowe)

Powstało Polskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych. Jego celem jest m.in. wsparcie członków, dostarczanie eksperckich publikacji, wspieranie inicjatyw dotyczących poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i współpraca z władzami w celu poprawy jakości infrastruktury drogowej.

Założycielami stowarzyszenia jest osiem osób. Skład zarządu na 3-letnią kadencję tworzą: Leszek Cieloch („Business Journal”), Wojciech Drzewiecki („IBRM Samar”), Rafał Jemielita (TVN Turbo, „Playboy”), Maciej Pertyński („Pertyn ględzi”) oraz Piotr Wielgus („Menedżer Floty”). W skład komisji rewizyjnej wchodzą: Danuta Walewska („Rzeczpospolita”), Tomasz Gorazdowski (Program III Polskiego Radia) oraz Zbigniew Juchniewicz (Automaniacy.tv).

Członkami stowarzyszenia mogą zostać dziennikarze, publicyści, fotografowie i fotoreporterzy, redaktorzy, vlogerzy, blogerzy, komentatorzy oraz operatorzy zajmujący się motoryzacją. Jak poinformował nas Cieloch, do tej pory do stowarzyszenia zgłosiło się około 30 osób, a do końca roku ma liczyć ok. 100 członków. – Członkostwo będzie weryfikowane, m.in. poprzez jakość treści – mówi Cieloch. – Chcemy w ramach stowarzyszenia podjąć opiekę nad dziennikarzami. Na przestrzeni ostatnich lat miały miejsce różne historie, zwłaszcza z freelancerami. Zapewniamy im ubezpieczenie, opiekę prawną w Polsce i za granicą – dodaje.

Dziennikarz zapewnia, że stowarzyszenie jest niezależne od sponsorów i będzie utrzymywać się z własnych środków. – Nawiązujemy współpracę z firmami okołomotoryzacyjnymi. Ze statutu wynika, że nie będziemy współpracować komercyjnie z producentami samochodów, żeby nie było grup nacisku – zaznacza Cieloch.

Wśród inicjatyw rozpoczętych przez PSDM jest program dla szkół dotyczący bezpieczeństwa na drogach. – Nie chcemy budować tego programu w salach lekcyjnych, ale pokazać na torach wyścigowych w praktyce to, co może się wydarzyć na drogach – mówi Cieloch.

PSDM powołało także plebiscyt „Samochód roku na polskim rynku”. Członkowie stowarzyszenia będą mieli do rozdysponowania jeden głos w każdej kategorii. W ramach plebiscytu przewidziano nagrody także w kategoriach: Najlepszy jednoślad, Osobowość świata motoryzacji, Najlepsze biuro PR, Moto-sportowiec roku oraz Najlepszy dziennikarz.

PSDM ma tymczasową siedzibę w przestrzeni BOBO Coworking w Warszawie. Partnerem PSDM jest Poznań Motor Show organizowany przez Grupę MTP.

(PD, 01.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.