Unilever oszczędził ponad 500 mln dol. Tnąc koszty obsługi agencyjnej
Unilever na marketing przeznacza ponad 7 mld euro rocznie (fot. materiały prasowe)
Koncern Unilever zaoszczędził w ub.r. ponad 500 mln dol. dzięki redukcji kosztów związanych z obsługą marketingową.
Brytyjsko-holenderski koncern potwierdził, że wdrożony dwa lata temu program oszczędnościowy przynosi efekty. Znaczną redukcję kosztów udało się osiągnąć zwłaszcza w zakresie obsługi agencyjnej, dzięki przeniesieniu części zadań do działów kreatywnych i mediowych działających w strukturach koncernu. Określane są one jako U-Studios (obecnie w 15 krajach działa 18 takich podmiotów), a za ich koordynację odpowiada sieć Oliver.
Unilever jest drugim największym pod względem wydatków reklamodawcą na świecie. Na marketing przeznacza ponad 7 mld euro rocznie.
(LL, 14.03.2019)