Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 03, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakt" ma przeprosić żonę byłego ministra sportu

Przeprosiny mają być zamieszczone na pierwszej stronie, zaraz pod tytułem (fot. logo dziennika "Fakt")

Dziennik "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) ma przeprosić Janinę Drzewiecką i wypłacić jej 100 tys. zł odszkodowania – zdecydował Sąd Apelacyjny.

O wyroku poinformował na Twitterze mecenas Roman Giertych, pełnomocnik Drzewieckiej.

"Nowy Rok - nowy wyrok Sądu Apelacyjnego w sprawie żony Mirosława Drzewieckiego. Za wymyślenie afery futrzanej »Fakt« musi zapłacić 100 tys. zadośćuczynienia oraz 7 dni przepraszać na 1 stronie gazety papierowej oraz internetowej" - napisał Giertych.

Zaznaczył, że "wyrok jest prawomocny", a w papierowej gazecie przeprosiny mają być zamieszczone zaraz pod tytułem, zajmować 26 centymetrów szerokości i 14 centymetrów wysokości.

Wyrok dotyczy historii z 2013 roku, kiedy tabloidy napisały serię tekstów o rzekomej kradzieży futer przez Janinę Drzewiecką oraz Monikę Janowską (wtedy Głodek) - żonę Roberta Janowskiego. Futra miały zostać skradzione z jednego z luksusowych butików w Miami, w Stanach Zjednoczonych. Obie kobiety pozwały o ochronę dóbr osobistych "Fakt", "Super Express" i Pudelek.pl.

To nie pierwszy wyrok w tej sprawie. W sierpniu 2016 roku sąd zdecydował, że "Super Express" ma publikować przeprosiny przez 30 dni i zapłacić 150 tys. zł odszkodowania Monice Janowskiej (Sąd Apelacyjny podtrzymał ten wyrok). Podobna decyzja zapadła także wobec serwisu Pudelek.pl.

(KW, 03.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 03, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Alior zamierza przejąć Ruch. Wniosek trafił do UOKiK

Alior jest jednym z największych wierzycieli Ruchu (mat. pras.)

Alior Bank SA złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o przejęcie kontroli nad spółką Ruch SA.

Jak poinformował Urząd na swojej stronie internetowej „zamierzona koncentracja polega na przejęciu przez Alior Bank SA z siedzibą w Warszawie kontroli nad Ruch SA z siedzibą w Warszawie, co stanowi koncentrację w rozumieniu art.13 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r.”.

Alior to jeden z największych wierzycieli Ruchu, który jest zaangażowany w restrukturyzację tej spółki.

W połowie grudnia rada nadzorcza Ruchu zdecydowała o zmianie zarządu. To był jeden z pierwszych elementów planu naprawczego. Prezesem spółki od 1 stycznia br. jest Miłosz Szulc. Dystrybutor prasy informował, że Ruch i PKN Orlen "zawarły formalne porozumienie", na podstawie którego dystrybutor uzyska od Orlenu wsparcie w działalności operacyjnej i będzie w stanie odbudować płynność finansową. W realizację planu naprawczego ma się też zaangażować Poczta Polska.

Ruch ma wielomilionowe zaległości wobec wydawców prasy i Alior Banku. "Dzięki zaangażowaniu w proces restrukturyzacji PKN Orlen SA oraz współpracy z innymi podmiotami, spółka będzie w stanie odbudować płynność finansową" – zapewniał nas w grudniu Joanna Dzwonkowska, rzeczniczka prasowa Ruchu.

(SK, 03.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo