Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według Polityki Insight Cezary Michalski doradza Grzegorzowi Schetynie

Według Polityki Insight Cezary Michalski podobno bywa autorem niektórych przemówień Grzegorza Schetyny (screen: Youtube.com/Tomasz Lis)

Polityka Insight napisała, że Cezary Michalski, publicysta m.in. "Newsweek Polska", doradza przewodniczącemu PO Grzegorzowi Schetynie w sprawach strategicznych. Naczelny tygodnika Tomasz Lis twierdzi, że Michalski zapewnił go, że nie jest doradcą PO.

Polityka Insight przeprowadziła analizę tego, z kim współpracuje przewodniczący PO i kto mu doradza w różnych kwestiach. Fragment dotyczący współpracy z Michalskim pojawił się w serwisie Wpolityce.pl, który nie jest klientem Polityki Insight. „Z naszych informacji wynika, że w sprawach strategicznych doradza Schetynie również publicysta »Newsweeka« Cezary Michalski, który podobno bywa autorem niektórych przemówień przewodniczącego” – napisano w cytowanej analizie.

Do tej kwestii odniósł się Tomasz Lis, redaktor naczelny tygodnika „Newsweek Polska”. W odpowiedzi na tweet Adriana Zandberga z partii Razem Lis napisał: „Panie przewodniczący, odpowiadam na pytanie po rozmowie z redaktorem Michalskim. Zapewnił mnie, że nie jest pracownikiem PO, nie jest doradcą PO i nie pisze wystąpień dla polityków PO”.

Autorka analizy Joanna Sawicka w rozmowie z „Presserwisem” mówi, że informację o współpracy Michalskiego ze Schetyną potwierdziła w trzech niezależnych źródłach, w tym u dwóch członków zarządu PO. Przyznaje jednak, że z samym Michalskim się nie skontaktowała. Jednocześnie zwraca uwagę, że nie napisała, że Michalski jest stałym doradcą. 

Z Cezarym Michalskim nie udało nam się skontaktować.

(PD, 28.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jacek Utko projektuje nową szatę graficzną dla "Gazety Wyborczej"

O zmianach, jakie czekają "GW" Jacek Utko mówił w wywiadzie, którego udzielił dziennikowi (fot. okładka "Gazety Wyborczej")

W połowie 2019 roku "Gazeta Wyborcza" zmieni szatę graficzną. Pracuje nad nią znany na całym świecie grafik Jacek Utko.

O zmianach, jakie czekają dziennik Utko mówił w wywiadzie, który ukazał się w poniedziałkowej "GW". Przyznał, że obecna szata graficzna dziennika wymaga "bardziej rewolucyjnych zmian". "Wasz design mówi, że czytelnik ma do czynienia z gazetą przeciętną, popularną i nieco archaiczną. Nie dostaje informacji o tym, że trzyma w rękach najlepsze treści w Polsce. A tak jest" - stwierdził grafik.

Utko pracował nad szatami graficznymi dla kilkudziesięciu dzienników na całym świecie, w tym m.in. dla amsterdamskiego "Het Parool" czy belgijskiego "De Morgen". Projektowane przez niego media pięciokrotnie zdobyły tytuł World’s Best-Designed Newspaper i trzykrotnie zdobywały nagrodę European Newspaper of the Year (ostatnio w listopadzie).

Pytany o to, dlaczego zgodził się na projektowanie "GW" podkreślił, że "pomaganie wolnym mediom w 30. rocznicę pierwszych wyborów ma symboliczne znaczenie".

Ostatnia zmiana szaty graficznej "GW" była przeprowadzana w 2006 roku. Makietę projektował wówczas hiszpański zespół Cases i Associats.

(KW, 31.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.