Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mundialowa klęska telewizyjnym hitem 2018 roku

(fot. JESHOOTS.COM/ Unsplash)

W 2018 roku najwięcej widzów oglądało występy Polaków na piłkarskim mundialu i skoki narciarskie. Czyli przed telewizory przyciągały najmocniej sportowe sukcesy i porażki.

Z danych Nielsen Audience Measurement za okres 1 stycznia - 16 grudnia wynika, że największą widownię zgromadziła 24 czerwca transmisja meczu Polska-Kolumbia na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Rosji. Przegraną polskiej reprezentacji śledziło w TVP 1 średnio 11,64 mln widzów. Telewizyjna Jedynka miała w tym czasie 64,39 proc. udziału w rynku.

Pozostałe występy Polaków na mundialu zgromadziły również wysoką widownię. Spotkanie Polska-Senegal (19 czerwca) przyciągnęło do TVP 1 średnio 9,28 mln widzów, a Japonia-Polska (28 czerwca) - 7,67 mln widzów. Mecz z Senegalem polska reprezentacja przegrała, a z Japonią - wygrała. Z kolei finał mundialu Francja-Chorwacja 15 lipca oglądało w Jedynce 6,85 mln widzów.

W 2018 roku sporą popularnością cieszyły się także transmisje skoków narciarskich. Najwięcej widzów zgromadziła 6 stycznia transmisja konkursu Pucharu Świata w Bischofshofen, zaliczanego do Turnieju Czterech Skoczni. Wygraną Kamila Stocha oglądało w TVP 1 średnio 7,28 mln widzów.

W czołówce transmisji skoków narciarskich znalazły się też: Puchar Świata w Vikersund 18 marca - 6,41 mln widzów w TVP 1 oraz zawody podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu 10 lutego - 6,33 mln widzów w TVP 1.

Jeżeli chodzi o seriale, w 2018 roku niekwestionowanym liderem popularności pozostawał serial TVP 2 "M jak miłość". Najwięcej widzów - 6,43 mln - zgromadził odcinek 30 stycznia.

Najpopularniejszym programem rozrywkowym był natomiast "Rolnik szuka żony" w TVP 1 - jego widownia sięgała 4,59 mln (odcinek 2 grudnia).

W telewizjach komercyjnych największą widownię - jeżeli chodzi o pojedyncze emisje - osiągnęły programy informacyjne. W Polsacie były to "Wydarzenia" 6 grudnia (po Mikołajkowym Bloku Reklamowym). Dziennik tego dnia przyciągnął 4,02 mln widzów. W TVN najpopularniejszą pozycją były "Fakty" 9 stycznia - 3,71 mln widzów.

Galeria: Telewizyjne hity 2018 roku

(KOZ, 25.12.2018)

Pozostałe tematy weekendowe

Paweł Kapusta - Czytam, słucham, oglądam
Robert Mazurek - Gość w mediach
Życzenia od dziennikarzy dla dziennikarzy na kolejne 100 lat
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.