Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mundialowa klęska telewizyjnym hitem 2018 roku

(fot. JESHOOTS.COM/ Unsplash)

W 2018 roku najwięcej widzów oglądało występy Polaków na piłkarskim mundialu i skoki narciarskie. Czyli przed telewizory przyciągały najmocniej sportowe sukcesy i porażki.

Z danych Nielsen Audience Measurement za okres 1 stycznia - 16 grudnia wynika, że największą widownię zgromadziła 24 czerwca transmisja meczu Polska-Kolumbia na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Rosji. Przegraną polskiej reprezentacji śledziło w TVP 1 średnio 11,64 mln widzów. Telewizyjna Jedynka miała w tym czasie 64,39 proc. udziału w rynku.

Pozostałe występy Polaków na mundialu zgromadziły również wysoką widownię. Spotkanie Polska-Senegal (19 czerwca) przyciągnęło do TVP 1 średnio 9,28 mln widzów, a Japonia-Polska (28 czerwca) - 7,67 mln widzów. Mecz z Senegalem polska reprezentacja przegrała, a z Japonią - wygrała. Z kolei finał mundialu Francja-Chorwacja 15 lipca oglądało w Jedynce 6,85 mln widzów.

W 2018 roku sporą popularnością cieszyły się także transmisje skoków narciarskich. Najwięcej widzów zgromadziła 6 stycznia transmisja konkursu Pucharu Świata w Bischofshofen, zaliczanego do Turnieju Czterech Skoczni. Wygraną Kamila Stocha oglądało w TVP 1 średnio 7,28 mln widzów.

W czołówce transmisji skoków narciarskich znalazły się też: Puchar Świata w Vikersund 18 marca - 6,41 mln widzów w TVP 1 oraz zawody podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu 10 lutego - 6,33 mln widzów w TVP 1.

Jeżeli chodzi o seriale, w 2018 roku niekwestionowanym liderem popularności pozostawał serial TVP 2 "M jak miłość". Najwięcej widzów - 6,43 mln - zgromadził odcinek 30 stycznia.

Najpopularniejszym programem rozrywkowym był natomiast "Rolnik szuka żony" w TVP 1 - jego widownia sięgała 4,59 mln (odcinek 2 grudnia).

W telewizjach komercyjnych największą widownię - jeżeli chodzi o pojedyncze emisje - osiągnęły programy informacyjne. W Polsacie były to "Wydarzenia" 6 grudnia (po Mikołajkowym Bloku Reklamowym). Dziennik tego dnia przyciągnął 4,02 mln widzów. W TVN najpopularniejszą pozycją były "Fakty" 9 stycznia - 3,71 mln widzów.

(KOZ, 25.12.2018)

Pozostałe tematy weekendowe

Robert Mazurek - Gość w mediach
Życzenia od dziennikarzy dla dziennikarzy na kolejne 100 lat
Nabywca Eurozetu ma być znany w styczniu
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmiany w plebiscycie Telekamery

Po raz ostatni galę Telekamer transmitowano w telewizji w lutym 2016 roku

Magazyn "Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) ogłosił nominacje do 22. edycji Telekamer i zmiany w tym plebiscycie. Kapituła przyzna dwa nowe wyróżnienia: dla Człowieka Roku i Produkcji Roku. Gala rozdania nagród odbędzie się 25 lutego, ale nie będzie transmitowana w telewizji.

Nowe wyróżnienia zostaną przyznane przez kapitułę Telekamer, w skład której wchodzą laureaci Złotych Telekamer z poprzednich lat. Nagrody zostaną wręczone także w 10 głównych kategoriach i jednej specjalnej, do której nominację przygotował magazyn "Netfilm". Nominowane produkcje to: "1983", "Człowiek z Wysokiego Zamku 3", "Rojst", "Ślepnąc od świateł" i "Westworld 2". Głosować można do 7 lutego, za pomocą SMS-ów lub strony internetowej Telekamery.pl.

Gala wręczenia Telekamer nie będzie transmitowana w telewizji. Wydawnictwo przewiduje transmisję internetową, ale nie podaje szczegółów. – Trwa jeszcze sprawdzanie tematu od strony technicznej i logistycznej – informuje Małgorzata Walkowska-Geyderowicz, dyrektor wydawnicza czasopism telewizyjnych w Wydawnictwie Bauer. 

Po raz ostatni wręczenie Telekamer w telewizji pokazano w lutym 2016 roku. Galę w TVP 2 oglądało wtedy średnio 3,96 mln widzów (dane Nielsen Audience Measurement).

(KW, 27.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo