Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Concept Box: co piąty internauta dowiedział się o polskim "Vogue" z memów

Havas Story Plantation przeanalizował memy o magazynie "Vogue" (fot. materiały prasowe)

Havas Story Plantation (jednostka Havas Media Group wyspecjalizowana w komunikacji kontentowej) przeprowadziła pierwsze badanie Concept Box, czyli sprawdziła potencjał marketingowy treści internetowych. Jednym z zagadnień, które przeanalizowano, był debiut magazynu modowego "Vogue".

Havas Story Plantation (jednostka Havas Media Group wyspecjalizowana w komunikacji kontentowej) przeprowadziła pierwsze badanie Concept Box, czyli sprawdziła potencjał marketingowy treści internetowych. Jednym z zagadnień, które przeanalizowano, był debiut magazynu modowego "Vogue".

"Vogue" pojawił się na rynku 14 lutego br. Z badania Concept Box wynika, że co piąty polski internauta usłyszał o nim z memów nawiązujących do premierowej okładki magazynu, która wzbudziła ogromną dyskusję w internecie (na zdjęciu autorstwa Juergena Tellera modelki Małgorzata Bela i Anja Rubik pozują na tle Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie). Kontakt z memami odnoszącymi się do okładki częściej deklarowali mężczyźni (23 proc. badanych), 24 proc. respondentów było w wieku 15-24 lat, a 21 proc. stanowili mieszkańcy wsi. Z kolei 25 proc. osób deklarowało dochód poniżej średniej krajowej.
Ten rodzaj kontentu bardziej podobał się jednak kobietom (23 proc.), internautom w wieku 45-54 lat i mieszkańcom dużych miast (24 proc.). W wymienionych grupach wysoki był wskaźnik potencjału wiralowego - badani zapewniali, że chcieliby pokazać to swoim znajomym. Zakładając, że grupą docelową "Vogue" są kobiety w wieku 25-54 lat, memy pozwoliły dotrzeć z informacją o magazynie do około 14 proc. targetu, a także do mężczyzn.
Concept Box jest cyklicznym badaniem potencjału marketingowego treści internetowych w konkretnych grupach celowych. Przy ich analizowaniu brane są pod uwagę: świeżość treści, atrakcyjność, potencjał wiralowy. Oceniane są przez pryzmat wywoływanych emocji (ciekawość, zdziwienie, zażenowanie) i realizowanych potrzeb (edukacja, relaks, inspiracja).
Badanie po raz pierwszy przeprowadzono w marcu 2018 roku na reprezentatywnej próbie tysiąca polskich internautów (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochód).

(IKO, 13.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.