Temat: telewizja

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora w ub.r. miała 79,3 mln zł straty netto

W czwartym kwartale 2017 roku Agora SA uzyskała 330,4 mln zł przychodu (spadek o 2,9 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2016 roku) i 72,3 mln zł straty netto (11,7 mln rok wcześniej). Wynik EBITDA to 43,1 mln zł (spadek o 13,5 proc.). W całym ub.r. Agora zanotowała stratę netto 79,3 mln zł.

Najwięcej przychodów – 167,6 mln zł – dały Grupie Agora wpływy z reklam (wzrost o 0,8 proc.). Spadły wpływy ze sprzedaży wydawnictw (o 3,4 proc., do 34,5 mln zł), usług poligraficznych (o 52,4 proc. do 16,7 mln zł). Wzrosły przychody ze sprzedaży biletów do kin (o 10,3 proc., do 66,6 mln zł) i sprzedaży barowej w kinach (o 10,8 proc., do 24,7 mln zł).

Przychody w segmencie filmu i książki wyniosły 122,7 mln zł, czyli o 10 proc. więcej, niż przed rokiem. Wpływy ze sprzedaży reklam w kinach wzrosły o 10,4 proc., do 11,7 mln zł. Działalność filmowa wygenerowała 4,6 mln zł przychodów (3,3 mln zł przed rokiem), a Wydawnictwa Agora – 12,2 mln zł (o 11,9 proc. więcej).
Przychody segmentu Prasa wyniosły 61,9 mln zł i były niższe o 9,6 proc. niż rok wcześniej. Wpływy ze sprzedaży ”Gazety Wyborczej” zmalały o 10,9 proc., do 22,8 mln zł, a czasopism zmalały – o 12,5 proc., do 6,3 mln zł. Z reklam w ”GW” spółka uzyskała 19,4 mln zł (o 16,7 proc. mniej), a w czasopismach – 6,3 mln zł (o 12,5 proc. mniej).

Segment reklamy zewnętrznej zmniejszył przychody o 0,2 proc., do 48,3 mln zł. Przychody z radia były niższe o 3,0 proc. i wyniosły 36,1 mln zł, z czego 28,3 mln zł stanowiły wpływy z reklamy radiowej (spadek o 4,4 proc.). Z kolei segment internetu uzyskał 52,6 mln zł przychodów (o 6,3 proc. więcej), w tym 44,9 mln zł z reklam (o 9,0 proc. więcej). Segment druk zanotował spadek o 49,5 proc., do 18,7 mln zł przychodów.

Pod koniec lutego br. zarząd Agory podpisał umowę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego. Dotyczyła ona dwóch nieruchomości zlokalizowanych w Gdańsku. Łączna cena sprzedaży nieruchomości wyniosła 8,65 mln zł netto. Agora zawarła także umowę sprzedaży praw do użytkowania wieczystego działki zlokalizowanej przy ul. Czerniakowskiej 85/87 w Warszawie (działka obok siedziby spółki). Łączna wartość transakcji za niezabudowaną działkę o powierzchni 6270 mkw. to 19 mln zł netto.

Także w lutym Agora zawarła porozumienie z pracownikami drukarń ws. zwolnień grupowych - pracę ma stracić do 53 osób (ok. 16,3 proc. wszystkich zatrudnionych w tym segmencie). Będzie to kosztowało spółkę ok. 1,6 mln zł. Z kolei 6 marca br. Spółka Helios należąca do Grupy Agora zawarła umowę inwestycyjną w celu założenia spółki, która będzie prowadzić działalność gastronomiczną. W cztery lata ma powstać 45 restauracji z szybkim jedzeniem. Pierwszy lokal ma zostać otwarty w drugiej połowie 2018 roku.

(GDYJ, 08.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jerzy Jurecki z ”Tygodnika Podhalańskiego” zaatakowany podczas relacjonowania

(fot. Screen z Youtube)

Jerzy Jurecki, dziennikarz i wydawca ”Tygodnika Podhalańskiego” kilka minut po rozmowie na żywo z dowódcą akcji gaśniczej w Jurgowie został zaatakowany przez nieznanego mężczyznę stojącego koło wozu Ochotniczej Straży Pożarnej w tej wsi – poinformowała redakcja na swojej stronie.

Jak opisuje ”Tygodnik Podhalański”, mężczyzna uderzył Jureckiego w rękę wytracając i niszcząc mu sprzęt nagrywający. Groził, że za chwilę rozbije mu jeszcze okulary. Według nieoficjalnych informacji gazety, incydentem z Jurgowa zajmie się prawdopodobnie z urzędu prokuratura.

(KOZ, 08.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY