WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: programy telewizyjne

Dział: OPINIE

Dodano: Styczeń 04, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Problematyka polityczna coraz mniej interesuje widzów - prof. Krystyna Doktorowicz, medioznawczyni z Uniwersytetu Śląskiego

screen Youtube.com

Czy dziwią Panią spadki oglądalności wszystkich programów informacyjnych? 

Nie, nie dziwią. Nastąpiło zmęczenie społeczne. Problematyka polityczna coraz mniej interesuje widzów. Przeciętny użytkownik telewizji szuka rozrywki lub tematów bardziej neutralnych. Zauważają to także wydawcy programów informacyjnych i coraz częściej decydują się na infotainment, a nawet tabloidyzację wiadomości. Co ciekawe wierni widzowie TVN 24, TVP Info, "Faktów" czy "Wiadomości" też przestają je oglądać.

Z jakiego powodu? 

W pewnym sensie ciągle otrzymują opinie, które już mają, które wyrobili sobie wcześniej. Widzowie nie dowiadują się niczego nowego o aktualnym sporze politycznym. Według nich nie pojawia się żadna wartość dodana.   

Największe spadki oglądalności zanotowały "Teleexpress" i "Wiadomości" w TVP 1. Dlaczego? 

W przypadku "Teleexpressu" przez długie lata utrzymywała się opinia, że to nowoczesny i dynamiczny program informacyjny. To wszystko jest już nieaktualne. Program stał się ofiarą polityki informacyjnej całej TVP. Sztandarowym przykładem są tu oczywiście "Wiadomości", utożsamiane przez widzów z polityką partii rządzącej.  Określenie, które obecnie wraca do łask w odniesieniu do telewizji publicznej to "propaganda". Na porządku dziennym jest tam zły warsztat dziennikarski, przemilczanie wydarzeń, stałe mieszanie informacji z komentarzem i nadinterpretacja. 

Rozmawiał Maciej Kucharski

(04.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.