Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 21, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brązowy Lew dla Saatchi & Saatchi Poland

Akcja "Wolność słowa na Białorusi", przygotowana przez agencję Saatchi & Saatchi Poland dla Amnesty International, została nagrodzona Brązowym Lwem na trwającym w Cannes Międzynarodowym Festiwalu Reklamy.

Nagroda przypadła agencji w kategorii Media Lions za najlepsze wykorzystanie różnych mediów (best use of mixed media). - Głęboko wierzyliśmy w tę kampanię, ponieważ była ona przełomowa na polskim rynku – mówi Marek Żołędziowski, prezes zarządu Saatchi & Saatchi Poland. W listopadzie 2005 roku ”Gazeta Wyborcza” i ”Rzeczpospolita” ukazały się z pierwszymi stronami zamalowanymi czarną farbą symbolizującą mazak cenzora. Podobnie wyglądały strony czterech portali internetowych, w RMF FM lektor urywał w połowie czytanie informacji i dodawał: ”Tak wygląda wolność słowa na Białorusi”. Na ulicach pojawiły się plakaty przedstawiające białoruskich opozycjonistów z zaklejonymi taśmą ustami. - Siłą tej akcji było to, że udało nam się ocenzurować pierwsze strony dwóch najbardziej opiniotwórczych dzienników w Polsce, oraz że była spójna w odsłonach różnych mediów – mówi Żołędziowski. Brązowy Lew dla Saatchi & Saatchi Poland to pierwszy Lew dla tej agencji w Cannes. Na tegoroczny festiwal wysłała ona ogółem 15 prac. W kategorii, w której Polacy otrzymali Brązowego Lwa, zwyciężyła kampania ”Lynx Airline“ dezodorantu Lynxjet (Unilever), za którą australijski dom mediowy Universal McCann otrzymał Grand Prix Media Lion. W kategoriach reklamy radiowej i reklamy zewnętrznej, które także wczoraj rozstrzygnięto, Polacy nagród nie otrzymali. Za najlepszą reklamę zewnętrzną jury uznało w tym roku kampanię Tate Gallery autorstwa agencji Fallon z Londynu. Grand Prix w kategorii reklamy radiowej ponownie otrzymała agencja DDB Chicago i podobnie jak przed rokiem za spoty radiowe piwa Bud-Light. We wtorek ogłoszono również krótką listę w kategorii Cyber Lions. Żadne z 12 polskich zgłoszeń nie trafiło do finału. Laureaci zostaną ogłoszeni dzisiaj. Więcej informacji przez cały dzień w serwisie Cannes Special na www.press.pl/cannes2006.

(DAR, ROM, 21.06.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.