Facebook nie da wydawcom pełnej swobody w publikowaniu treści
(fot. Archiwum/Press)
Wydawcy uczestniczący w projekcie Instant Articles będą musieli respektować takie same zasady dotyczące publikowanych treści, jak wszyscy inni użytkownicy Facebooka - zapowiedział Chris Cox, chief product oficer serwisu społecznościowego.
Podczas konferencji branżowej w Berlinie Cox przyznał, że artykuły niespełniające wymogów formalnych Facebooka będą usuwane z modułu Instant Articles. Ta procedura będzie obowiązywać nawet w przypadku, gdy treści są zgodne z regułami wydawcy, który je opublikował. Wcześniej Facebook zapowiadał, że odda wydawcom pełną kontrolę redakcyjną na kontentem udostępnianym przez nich w Instant Articles.
W medialnym projekcie Facebooka uczestniczą m.in. serwis internetowy BuzzFeed, wydawcy tytułów prasowych “The New York Times”, “National Geographic” i “The Atlantic”, telewizja NBC News, BBC, wydawca dziennika “The Guardian” oraz niemieccy wydawcy Axel Springer i Spiegel Verlag.
(LL, 24.06.2015)










