Tylko 13 proc. internautów wypowiedziało się pozytywnie o Piano
Jedynie 13 proc. internautów wypowiadających się o projekcie Piano, w ramach którego dostęp do niektórych treści uzależniono od opłaty, oceniło go pozytywnie – wynika z analizy firmy SentiOne.
Firma przestudiowała wypowiedzi o Piano zamieszczone przez internautów m.in. w serwisach społecznościowych, na forach i witrynach wydawców uczestniczących w projekcie, opublikowanych od 7 lipca do 7 września br. Był to czas informowania o zamiarze wprowadzenia opłat za część kontentu na 42 witrynach siedmiu wydawców prasowych i pierwsze dni po wdrożeniu projektu. Zebrano 3486 wypowiedzi, z których 13 proc. uznano za pozytywne. Wyższy odsetek ocen pozytywnych odnotowano w serwisach społecznościowych Google+ (30 proc.) i Facebook (25 proc.). Wypowiedzi internautów o Piano dotyczyły przede wszystkim jakości treści za paywallem, błędów w nich (25 proc.) i informacji o samym projekcie (16 proc.); w 15 proc. wpisów przewidywano jego porażkę, w 8 proc. nawoływano do bojkotu stron uczestniczących w nim wydawców.
Zdaniem Mirosława Kowalskiego, szefa rozwoju Piano na Polskę, kilkanaście procent ocen pozytywnych to zadowalający odsetek, biorąc pod uwagę założenia: od początku mówiono, że sukcesem będzie, jeśli kilka do kilkunastu procent wszystkich internautów zdecyduje się płacić za treści za paywallem. David Brauchli, dyrektor ds. komunikacji w Piano, informuje zaś, że po wprowadzeniu opłat ruch na stronach partnerów projektu nie zmienił się – co oznacza, że internauci nie ulegli nawoływaniom do bojkotu tych witryn. (AT)
(11.10.2012)











