Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 22, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ewolucja wyszukiwarek szansą dla tradycyjnych mediów

Zmiany wprowadzane w wyszukiwarkach internetowych pozwalają coraz precyzyjniej przeszukiwać kontent, co może być szansą dla tradycyjnych mediów – taka teza pojawiła się wczoraj podczas kongresu "Internet i Media" organizowanego w Warszawie.

- Jeżeli nie jesteśmy pierwsi w jakiejś kategorii, warto stworzyć nową, byśmy w niej byli pierwsi. W Internecie lepiej być pierwszym niż lepszym – mówił do uczestników kongresu Piotr Surmacki, wiceprezes Platformy Mediowej Point Group SA i prezes firmy 3P Inwestycje Internetowe SA. Jego zdaniem sukces w Internecie zapewnia m.in. takie usytuowanie swojego serwisu, by był serwisem pierwszego wyboru przez internautów w danej kategorii. – Kiedyś wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach było stosunkowo proste, opierało się na sztucznym page rank. Wystarczyło odpowiednio operować kodem strony, by osiągnąć zamierzony efekt – mówił Surmacki. Obecnie wprowadzane są takie zmiany w wyszukiwarkach, by na pozycjonowanie stron nie miały wpływu techniki spamerskie, lecz przede wszystkim kontent pierwotny, czyli tworzony przez redakcję danego serwisu. – To szansa dla rzeczywiście użytecznych serwisów, a nie agregatorów informacji. Szansa dla tradycyjnych mediów na zbudowanie pozycji w sieci dzięki pierwotnym treściom tworzonym przez profesjonalnych dziennikarzy; dla blogerów i dla samych internautów na trafniejsze wyniki wyszukiwania – przekonywał Surmacki. Z kolei Dominik Kaznowski, dyrektor marketingu pionu Internet w Agorze SA, w wystąpieniu zatytułowanym ”Przyszłość mediów w dobie cyfrowej” zaliczył portale do tradycyjnych mediów. Przekonywał, że powstające media osobiste (iPod, Xbox, Facebook.com, iGoogle) walczą o to samo, co media tradycyjne – o czas konsumentów. Tymczasem nie wszyscy wydawcy prasy, nadawcy telewizyjni i radiowi uznają za swoich konkurentów takich graczy, jak Google Inc., Microsoft Corporation, Apple i Sony. Organizatorami dwudniowego kongresu ”Internet i Media – konwergencja mediów, trendy i perspektywy” są Informedia Polska i Cafe News.

(GK, 22.11.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.