Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2024

Patent na AFD

Im silniejsza staje się partia AfD, tym większy problem mają z nią niemieckie media. Ile i jak o niej mówić? Brakuje na to pomysłu

Wieczór wyborczy, 9 czerwca br. Do studia prywatnej telewizji NTV w Berlinie, należącej do grupy RTL, przyjeżdża Alice Weidel, współprzewodnicząca Alternatywy dla Niemiec (AfD). Przed wejściem do budynku jest serdecznie witana. „Miło, że pani przyszła” – mówią ściskające jej dłoń osoby z NTV. 45-letnia Weidel, zgrabna blondynka, dobrze prezentuje się przed kamerami. Uśmiecha się i jest rozluźniona. To nieczęsty widok.

„Pani Weidel też podałbym rękę. Super pani Weidel. Tak dalej” – napisał ktoś na YouTubie pod półminutową rolką, która pokazuje przyjazd Alice Weidel do studia. Wpis opatrzył kilkoma niebieskimi serduszkami; niebieski to kolor AfD. „Nasza nowa kanclerz”, „Cudowna kobieta”, „Co za wdzięk!”, „Byłaby panią kanclerz naszych serc” – pisali inni. Ktoś zauważył, że „AfD jest wreszcie witana tak, jak powinna”, a ktoś inny pogratulował NTV, że „przyzwoicie obchodzi się z panią Weidel”. Wśród 65 komentarzy są tylko dwa krytyczne głosy.

W 2017 roku Alice Weidel weszła do niemieckiego Bundestagu, wraz z 87 innymi kandydatami z jej partii. Ich notowania powoli, ale systematycznie rosną. W czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego AfD zajęła drugie miejsce, zdobywając 16 proc. głosów i wyprzedzając wszystkie partie rządzącej w Niemczech koalicji SPD, Zielonych i FDP.

Niemieckie media nie wiedzą, jak sobie radzić z AfD i miotają się między próbami wyciszenia tej partii, traktowaniem jej jak każdej innej czy krytykowaniem jako niedemokratycznej.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.