Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2022

Ranking: PR Check

Po trudnym 2020 roku branża reklamy i komunikacji wchodziła z nadzieją w nadchodzący rok 2021. Wiele firm liczyło, że odbudują zarówno zespoły, jak i wyniki sprzedażowe sprzed pandemii koronawirusa. Nie wszystkim się to udało. Agencje reklamowe trwały w zawieszeniu, czekając na rozstrzygnięcie wstrzymanych przetargów, bo klienci nie spieszyli się z powiększaniem budżetów przy wciąż słabszej koniunkturze gospodarczej.

Jednak wśród branż komunikacyjnych jest taka, która w pandemii nie straciła, a nawet wzrosła. Branża agencji public relations.

Tegoroczna publikacja naszego rankingu prezentuje nie tylko wyniki poszczególnych firm, ale jest też przeglądem kondycji rynku PR w Polsce, który, jak widać, ma się całkiem nieźle.

RANKING

W rankingu PR Check 2021 wzięło udział 39 podmiotów – 32 agencje i siedem grup firm public relations. Przekazane w ankietach dane, jak co roku, zostały zweryfikowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Niestety nie wszystkie podmioty udzieliły kompletu informacji, część z nich nie złożyła również sprawozdań finansowych do KRS. W takich przypadkach podane w rankingu wartości poparte są oświadczeniami zarządów tych firm o poprawności przekazanych nam danych.

W tym roku uszeregowaliśmy ranking agencji i grup PR według dwóch wartości – przychodów oraz fee income. Ten drugi wskaźnik w opinii rynkowych specjalistów jest o tyle ważny, że wskazuje, jaka część biznesu danej firmy pochodzi wprost z działalności PR, zatem podmiot jest rzeczywiście agencją wyspecjalizowaną w PR, a nie agencją marketingową oferującą szersze usługi reklamowe i promocyjne. Wartości w rankingu fee income przedstawiają więc przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne (np. wynagrodzenia podwykonawców czy zakup mediów).

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.