Wydanie: PRESS 11-12/2022

Świat młodych

U młodego youtubera wystąpili wszyscy kandydaci ostatnich wyborów prezydenckich we Francji

We Francji od 35 lat firma badawcza Kantar Public wraz z dziennikiem „La Croix” publikują coroczny „Barometr zaufania Francuzów do mediów”. W tym roku po raz pierwszy zapytano o „medialną ocenę portali społecznościowych”, badając m.in. opinie na temat informacji rozpowszechnianych przez osoby niebędące dziennikarzami.

Aż 54 proc. respondentów w wieku poniżej 35 lat nie widziało w tym niczego złego, w przeciwieństwie do 32 proc. starszych, odrzucających informacje pochodzące z niepewnego źródła. Międzypokoleniowy rozdźwięk w kwestii zaufania wobec informacji w mediach społecznościowych prowadził często do pochopnych wniosków, że młodzież jest bardziej podatna na internetowe manipulacje. Tymczasem interesujący portret francuskich internautów przedstawiła Fundacja Kartezjusza, która całodobowo obserwowała przez miesiąc wirtualną konsumpcję wiadomości ponad 2 tys. osób.

Najważniejszy wynik to ten, że Francuzi bardzo mało czasu poświęcają na zdobywanie informacji. Zajmuje im to zaledwie 3 proc. czasu spędzonego w sieci. Jeden punkt procentowy więcej zyskała nawet pornografia w sieci (4 proc. czasu).

Mariusz Kowalczyk, Paryż

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.