Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora chce pozyskać finansowanie  |  Hochland wybiera nową agencję  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09/2015

Eksperci od kupowania

Domy mediowe mają optymalnie kupować media, reszta to dodatki – tłumaczy Adrian Kawecki, prezes Mindshare w rozmowie z Agatą Małkowską-Szozdą.

W tegorocznej edycji konkursu AdMan mieliśmy mocną reprezentację domów mediowych. Niektórzy z widzów mieli z tym problem. Niesłusznie?
To animozje z dawnych czasów – niektóre agencje reklamowe do dziś nie pogodziły się z faktem, że domy mediowe uniezależniły się od nich. I nie dość, że wchodzą na biznesowe terytoria agencji, to jeszcze teraz odbierają im nagrody. Oczywiście są to pretensje niesłuszne. Mediowiec ma prawo zostać AdManem Roku.

Czy to jest symboliczne zwycięstwo całej branży domów mediowych?
Tak, ale pamiętajmy, skąd wzięły się domy mediowe. Oczywiście z działów mediowych agencji full service. Historia Mindshare była taka sama – Mindshare powstała jako spółka założona przez JWT i Ogilvy, i długo obie firmy traktowały nas jako swoje działy mediowe, nawet wtedy, kiedy się usamodzielniliśmy. Spójrz, jak ewoluowała nagroda Effie – na początku były wielkie opory, żeby wyodrębnić oddzielne statuetki dla domów mediowych. To, co mamy teraz, czyli nagrody wspólne – to efekt kompromisu. A domy mediowe obecnie idą jeszcze dalej i zagarniają kompetencje strategiczne i kreatywne. Choć u nas, w Mindshare, w kreację na razie nie wchodzimy.

Ale zrobiliście na przykład kampanię kreatywną sieci ABC, wprawdzie z pomocą agencji Marka Boska, ale jednak?
Bo możemy to robić, choć wcale nie musimy. Według mnie najlepsze strategie komunikacji powstają w pełnej kooperacji między agencją kreatywną a mediową i tylko wtedy, kiedy obaj partnerzy operują na równych warunkach. Choć zdarzają się przypadki, że agencja jest  tylko wykonawcą tego, co opracował dom mediowy.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.